środa, październik 24, 2018

Odwiedza nas 182 gości oraz 2 użytkowników.

VTX Polska
Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: Yamaha xvs 1300 rok 2008

Yamaha xvs 1300 rok 2008 2018/02/04 08:54 #214578

  • sylwek
  • sylwek Avatar
  • Offline
  • Senior forum
  • Mazowsze
  • Posty: 838
  • Otrzymane podziękowania 471
Nie odpala
Kod błędu Er-1 -błędy komunikacji zestawu wskazników,brak sygnałów
Ma wpięty PC-3
Delikatnie dostała w lampę kilka rysek,u podstawy lampy jest czujnik temperatury bardzo wrażliwy na wstrząsy,ale dla niego kod błędu to 22
Możee ktoś kiedyś się spotkał ;)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Yamaha xvs 1300 rok 2008 2018/02/04 10:09 #214597

  • Spalony
  • Spalony Avatar
  • Offline
  • Złoty forowicz
  • Honda VTX 1300 Custom Yamaha Raider 1900 113
  • Posty: 3745
  • Otrzymane podziękowania 1786
Sylwek, temat rzeka. Nie pamiętam czy w niej jest, ale niektóre mają czujnik odpowiedzialny za wywrotkę i odcina wtedy wszystko, paliwo i elektrykę z elektroniką.. 1,3 ma też ciekawy zawór paliwowy, ale sądzę, że w pierwszej kolejności sprawdziliście iskrę i paliwo, pompa zakładam podaje, słychać?. Kod błędu 22 nie ma wpływu w ogóle na odpalenie motka, u mnie nie był podpięty, zapomniałem, świecił się tylko check engine, a motocykl jeździł bez problemowo. Zegary chyba też jak odepniesz to bez problemu odpalisz. Podejrzewam, że może być jakaś błahostka, bezpiecznik, przewód jakiś się wysunął. Taka złośliwość rzeczy martwych. Jak mi się uda coś ustalić to dam znać. :)
Na prostej drodze nie nauczysz się wychodzić z zakrętów.

Nie sztuką łapać komary przednią szybą. Sztuka łapać je boczną.
Ostatnio zmieniany: 2018/02/04 11:05 przez Spalony.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): sylwek

Yamaha xvs 1300 rok 2008 2018/02/04 16:15 #214649

  • sylwek
  • sylwek Avatar
  • Offline
  • Senior forum
  • Mazowsze
  • Posty: 838
  • Otrzymane podziękowania 471
Dzięki Andrzejku :)
Przeleciałem dziś po łebkach po doładowaniu aku
Check gaśnie,nie wyświetla żadnego błędu,pompę słychać,iskra jest,przeleciałem bezpieczniki ok.chyba że jakiegoś nie zauważyłem :woohoo: bo nie te bryle i Rur nie pali :cheer:
Na razie odstawiłem i zabrałem się za gaznikowce co by nic w nerwach nie urwać :woohoo:
Była lekko tknięta kilka rys na lampie i kilka prawie nie widocznych na gmolu ale jak mówisz może ten czujnik ;) na razie niewiem gdzie jest,jak w ogóle jest.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Yamaha xvs 1300 rok 2008 2018/02/04 17:04 #214653

  • Spalony
  • Spalony Avatar
  • Offline
  • Złoty forowicz
  • Honda VTX 1300 Custom Yamaha Raider 1900 113
  • Posty: 3745
  • Otrzymane podziękowania 1786
Sylwek jutro zadzwonię do kolegi, który z elektrykę i elektronikę motocyklową wyssał z mlekiem, może akurat coś podpowie. Jeżeli chodzi o czujnik przechyłu, zderzeniowy, wypadkowy, jak zwał tak zwał, odcina wszystko zasilanie w paliwo i zasilanie w elektronikę.
Po to jest tak skonstruowany, że jak wiesz czasem przy szlifie, położeniu motka zapominamy wyłączyć hebel.
Jeżeli słychać pompę, zakładam dostaje paliwo, jest iskra czyli powinna zapalić. Obroty czasem jak moto stoi aku jest słabsze.
Jest w yamie nie pamiętam chyba w trybie wyświetlenia błędu w pozycji D61 powinien wyświetlić ilość błędów w danym momencie i przytrzymujesz na 3-5 sekund starter i błędy się kasują. Jak byś miał problem to jutro możemy się zdzwonić wieczorem i ja wyświetlę serwis w swojej, może będzie zbliżony. :)

Znalazłem Ci kody z XVS 1900 może Ci pomogą. B) ;) :)

Kody diagnostyczne i obsługa:

Wkładamy kluczyk w stacyjkę, czerwony przycisk po prawej stronie kierownicy ustawiamy w pozycji OFF

Wciskamy i przytrzymujemy jednocześnie przyciski SELECT i RESET.
Przekręcamy kluczyk do pozycji ON i trzymamy oba przyciski jeszcze przez 8 sekund,
aż na wyświetlaczu pojawi się napis ,,diag".
Puszczamy przyciski i ponownie wciskamy je na dwie sekundy aż pojawi się napis ,,D01"
Od tego momentu przyciskiem RESET poruszamy się wstecz a SELECTEM w przód.
Następnie najeżdżamy na napis D61 i czekamy 30 sekund aby zmonitorować wszystkie kody błędów,
jeżeli jest tylko jeden to wyskoczy tylko jedna cyfra,jeżeli więcej to będą się zmieniać co dwie sekundy.
Aby usunąć błędy wejdźmy na d62 i przełączmy czerwony przycisk w pozycje ON na 5 sekund,
potem z powrotem w pozycje OFF.
Następnie wróćmy do D61 i sprawdźmy czy błędy zniknęły.


11 czujnik rozpoznawania cylindra nie podaje właściwego sygnału
12 nienormalny sygnał z czujnika wału głównego
13 przerwany obwód czujnika ciśnienia zasysania
14 błąd w przewodach kontrolowanych przez czujnik ciśnienia zasysania(wężyk spadł lub się zatkał)
15 przerwana lub zakłócona praca czujnika przepustnic
16 zablokowany czujnik przepustnic
19 przerwa w obwodzie na wejściu z czujnika stopki do komputera
21 przerwa lub zwarcie w obwodzie czujnika temperatury płynu chłodzącego
22 przerwa lub zwarcie w obwodzie czujnika temperatury powietrza wpływającego
23 przerwany lub zwarcie w obwodzie czujnika ciśnienia powietrza
24 nienormalny sygnał z czujnika
30 motocykl przewrócony (przerwane dostarczanie paliwa przy kącie przechyłu większym niż 70°)
Odpalenie możliwe po wyłączeniu i ponownym włączeniu zapłonu.
31 kompensacja feedback mieszanki pozostaje stale w górnym zakresie granicznym (ustawienie zbyt ubogie)
32 kompensacja feedback mieszanki pozostaje stale w dolnym zakresie granicznym (ustawienie zbyt bogate)
33 przerwa w obwodzie uzwojenia pierwotnego cewki zapłonowej (nr. 1, 4)
34 przerwa w obwodzie uzwojenia pierwotnego cewki zapłonowej (nr. 2, 3)
41 przerwa lub zwarcie w obwodzie czujnika przechyłu
42 nienormalny sygnał z czujnika prędkości lub przerwa / zwarcie w obwodzie czujnika biegu jałowego
43 komputer nie kontroluje napięcia akumulatora (przerwa w obwodzie do komputera)
44 błąd w odczycie lub zapisie na EEPROM/ /(wartość wyrównawcza CO2) /
50 błąd pamięci komputera. Może się też zdarzyć, że w takim przypadku nie pojawi się żaden kod błędu.
EV-1-4 zakłócony przepływ informacji komputer / konsola
Na prostej drodze nie nauczysz się wychodzić z zakrętów.

Nie sztuką łapać komary przednią szybą. Sztuka łapać je boczną.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): sylwek

Re:Yamaha xvs 1300 rok 2008 2018/02/04 17:19 #214656

  • konopie
  • konopie Avatar
  • Offline
  • Złoty forowicz
  • 1800S'03, poprzednio: 1800C'05, Raider 1900
  • Posty: 4212
  • Otrzymane podziękowania 1313
Spalony napisał:
Sylwek jutro zadzwonię do kolegi, który z elektrykę i elektronikę motocyklową wyssał z mlekiem, może akurat coś podpowie. Jeżeli chodzi o czujnik przechyłu, zderzeniowy, wypadkowy, jak zwał tak zwał, odcina wszystko zasilanie w paliwo i zasilanie w elektronikę.
Po to jest tak skonstruowany, że jak wiesz czasem przy szlifie, położeniu motka zapominamy wyłączyć hebel.
Jeżeli słychać pompę, zakładam dostaje paliwo, jest iskra czyli powinna zapalić. Obroty czasem jak moto stoi aku jest słabsze.
Jest w yamie nie pamiętam chyba w trybie wyświetlenia błędu w pozycji D61 powinien wyświetlić ilość błędów w danym momencie i przytrzymujesz na 3-5 sekund starter i błędy się kasują. Jak byś miał problem to jutro możemy się zdzwonić wieczorem i ja wyświetlę serwis w swojej, może będzie zbliżony. :)

Znalazłem Ci kody z XVS 1900 może Ci pomogą. B) ;) :)

Kody diagnostyczne i obsługa:

Wkładamy kluczyk w stacyjkę, czerwony przycisk po prawej stronie kierownicy ustawiamy w pozycji OFF

Wciskamy i przytrzymujemy jednocześnie przyciski SELECT i RESET.
Przekręcamy kluczyk do pozycji ON i trzymamy oba przyciski jeszcze przez 8 sekund,
aż na wyświetlaczu pojawi się napis ,,diag".
Puszczamy przyciski i ponownie wciskamy je na dwie sekundy aż pojawi się napis ,,D01"
Od tego momentu przyciskiem RESET poruszamy się wstecz a SELECTEM w przód.
Następnie najeżdżamy na napis D61 i czekamy 30 sekund aby zmonitorować wszystkie kody błędów,
jeżeli jest tylko jeden to wyskoczy tylko jedna cyfra,jeżeli więcej to będą się zmieniać co dwie sekundy.
Aby usunąć błędy wejdźmy na d62 i przełączmy czerwony przycisk w pozycje ON na 5 sekund,
potem z powrotem w pozycje OFF.
Następnie wróćmy do D61 i sprawdźmy czy błędy zniknęły.


11 czujnik rozpoznawania cylindra nie podaje właściwego sygnału
12 nienormalny sygnał z czujnika wału głównego
13 przerwany obwód czujnika ciśnienia zasysania
14 błąd w przewodach kontrolowanych przez czujnik ciśnienia zasysania(wężyk spadł lub się zatkał)
15 przerwana lub zakłócona praca czujnika przepustnic
16 zablokowany czujnik przepustnic
19 przerwa w obwodzie na wejściu z czujnika stopki do komputera
21 przerwa lub zwarcie w obwodzie czujnika temperatury płynu chłodzącego
22 przerwa lub zwarcie w obwodzie czujnika temperatury powietrza wpływającego
23 przerwany lub zwarcie w obwodzie czujnika ciśnienia powietrza
24 nienormalny sygnał z czujnika
30 motocykl przewrócony (przerwane dostarczanie paliwa przy kącie przechyłu większym niż 70°)
Odpalenie możliwe po wyłączeniu i ponownym włączeniu zapłonu.
31 kompensacja feedback mieszanki pozostaje stale w górnym zakresie granicznym (ustawienie zbyt ubogie)
32 kompensacja feedback mieszanki pozostaje stale w dolnym zakresie granicznym (ustawienie zbyt bogate)
33 przerwa w obwodzie uzwojenia pierwotnego cewki zapłonowej (nr. 1, 4)
34 przerwa w obwodzie uzwojenia pierwotnego cewki zapłonowej (nr. 2, 3)
41 przerwa lub zwarcie w obwodzie czujnika przechyłu
42 nienormalny sygnał z czujnika prędkości lub przerwa / zwarcie w obwodzie czujnika biegu jałowego
43 komputer nie kontroluje napięcia akumulatora (przerwa w obwodzie do komputera)
44 błąd w odczycie lub zapisie na EEPROM/ /(wartość wyrównawcza CO2) /
50 błąd pamięci komputera. Może się też zdarzyć, że w takim przypadku nie pojawi się żaden kod błędu.
EV-1-4 zakłócony przepływ informacji komputer / konsola
A młotkiem nie można?

P.S. Sorry musiałem ;-) dzisiaj po 91 urodzinach seniorki
Jakby coś to tel: 503 75 75 75, gdyż zasadniczo nieczęsto czytam PW
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Yamaha xvs 1300 rok 2008 2018/02/04 17:25 #214660

  • cola
  • cola Avatar
  • Offline
  • Ekspert
  • Kiedyś Honda VTX 1300 teraz INNOWIERCA
  • Posty: 1800
  • Otrzymane podziękowania 642
Spróbuj odpiąć ECU następnie odepnij akumulator, zainstaluj ECU i podłącz akumulator. Może to pomoże.
Remek
YAMAHA XV1900 Stratoliner
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): sylwek

Re:Yamaha xvs 1300 rok 2008 2018/02/04 17:29 #214662

  • Beny
  • Beny Avatar
  • Offline
  • Platynowy forowicz
  • VTX 1800N3 2007
  • Posty: 7280
  • Otrzymane podziękowania 2505
konopie napisał:
A młotkiem nie można?
P.S. Sorry musiałem ;-) dzisiaj po 91 urodzinach seniorki
Marcin,
to nie VTX ;) :lol:
Sorry,
musiałem... B)
Ostatnio zmieniany: 2018/02/04 17:33 przez Beny.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re:Yamaha xvs 1300 rok 2008 2018/02/04 17:44 #214663

  • sylwek
  • sylwek Avatar
  • Offline
  • Senior forum
  • Mazowsze
  • Posty: 838
  • Otrzymane podziękowania 471
Próbę ECU i aku już robiłem co prawda słaby był aku i korzystałem z zapasowego aku samochodowego - Dzięki Cola
Jutro przeprowadzę do ciepłego garażu i przetestuje kody na podstawie Twojego opisu 1900 tylko jak to zapamiętać :blink: :woohoo: Bardzo dziękuje Andrzejku
Jak nic nie wyjdzie przeprowadzę test "ala Konopie" :) :woohoo:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Yamaha xvs 1300 rok 2008 2018/02/04 17:54 #214666

  • Daruś
  • Daruś Avatar
  • Offline
  • Senior forum
  • VTX 1300S/Targówek
  • Posty: 1133
  • Otrzymane podziękowania 300
Spalony napisał:
Sylwek jutro zadzwonię do kolegi, który z elektrykę i elektronikę motocyklową wyssał z mlekiem, może akurat coś podpowie. Jeżeli chodzi o czujnik przechyłu, zderzeniowy, wypadkowy, jak zwał tak zwał, odcina wszystko zasilanie w paliwo i zasilanie w elektronikę.
Po to jest tak skonstruowany, że jak wiesz czasem przy szlifie, położeniu motka zapominamy wyłączyć hebel.
Jeżeli słychać pompę, zakładam dostaje paliwo, jest iskra czyli powinna zapalić. Obroty czasem jak moto stoi aku jest słabsze.
Jest w yamie nie pamiętam chyba w trybie wyświetlenia błędu w pozycji D61 powinien wyświetlić ilość błędów w danym momencie i przytrzymujesz na 3-5 sekund starter i błędy się kasują. Jak byś miał problem to jutro możemy się zdzwonić wieczorem i ja wyświetlę serwis w swojej, może będzie zbliżony. :)

Znalazłem Ci kody z XVS 1900 może Ci pomogą. B) ;) :)

Kody diagnostyczne i obsługa:

Wkładamy kluczyk w stacyjkę, czerwony przycisk po prawej stronie kierownicy ustawiamy w pozycji OFF

Wciskamy i przytrzymujemy jednocześnie przyciski SELECT i RESET.
Przekręcamy kluczyk do pozycji ON i trzymamy oba przyciski jeszcze przez 8 sekund,
aż na wyświetlaczu pojawi się napis ,,diag".
Puszczamy przyciski i ponownie wciskamy je na dwie sekundy aż pojawi się napis ,,D01"
Od tego momentu przyciskiem RESET poruszamy się wstecz a SELECTEM w przód.
Następnie najeżdżamy na napis D61 i czekamy 30 sekund aby zmonitorować wszystkie kody błędów,
jeżeli jest tylko jeden to wyskoczy tylko jedna cyfra,jeżeli więcej to będą się zmieniać co dwie sekundy.
Aby usunąć błędy wejdźmy na d62 i przełączmy czerwony przycisk w pozycje ON na 5 sekund,
potem z powrotem w pozycje OFF.
Następnie wróćmy do D61 i sprawdźmy czy błędy zniknęły.


11 czujnik rozpoznawania cylindra nie podaje właściwego sygnału
12 nienormalny sygnał z czujnika wału głównego
13 przerwany obwód czujnika ciśnienia zasysania
14 błąd w przewodach kontrolowanych przez czujnik ciśnienia zasysania(wężyk spadł lub się zatkał)
15 przerwana lub zakłócona praca czujnika przepustnic
16 zablokowany czujnik przepustnic
19 przerwa w obwodzie na wejściu z czujnika stopki do komputera
21 przerwa lub zwarcie w obwodzie czujnika temperatury płynu chłodzącego
22 przerwa lub zwarcie w obwodzie czujnika temperatury powietrza wpływającego
23 przerwany lub zwarcie w obwodzie czujnika ciśnienia powietrza
24 nienormalny sygnał z czujnika
30 motocykl przewrócony (przerwane dostarczanie paliwa przy kącie przechyłu większym niż 70°)
Odpalenie możliwe po wyłączeniu i ponownym włączeniu zapłonu.
31 kompensacja feedback mieszanki pozostaje stale w górnym zakresie granicznym (ustawienie zbyt ubogie)
32 kompensacja feedback mieszanki pozostaje stale w dolnym zakresie granicznym (ustawienie zbyt bogate)
33 przerwa w obwodzie uzwojenia pierwotnego cewki zapłonowej (nr. 1, 4)
34 przerwa w obwodzie uzwojenia pierwotnego cewki zapłonowej (nr. 2, 3)
41 przerwa lub zwarcie w obwodzie czujnika przechyłu
42 nienormalny sygnał z czujnika prędkości lub przerwa / zwarcie w obwodzie czujnika biegu jałowego
43 komputer nie kontroluje napięcia akumulatora (przerwa w obwodzie do komputera)
44 błąd w odczycie lub zapisie na EEPROM/ /(wartość wyrównawcza CO2) /
50 błąd pamięci komputera. Może się też zdarzyć, że w takim przypadku nie pojawi się żaden kod błędu.
EV-1-4 zakłócony przepływ informacji komputer / konsola

Sylwek, prościej jest pozbyć się Y i kupić YTX-a.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re:Yamaha xvs 1300 rok 2008 2018/02/04 18:12 #214667

  • Spalony
  • Spalony Avatar
  • Offline
  • Złoty forowicz
  • Honda VTX 1300 Custom Yamaha Raider 1900 113
  • Posty: 3745
  • Otrzymane podziękowania 1786
Głowy nie zaprzątaj głupotami, wydrukuj nie pamiętaj, wydrukuj. :P :P :P
Zdjęcie zrób zdjęcie. :P :P :P

sylwek napisał:
Próbę ECU i aku już robiłem co prawda słaby był aku i korzystałem z zapasowego aku samochodowego - Dzięki Cola
Jutro przeprowadzę do ciepłego garażu i przetestuje kody na podstawie Twojego opisu 1900 tylko jak to zapamiętać :blink: :woohoo: Bardzo dziękuje Andrzejku
Jak nic nie wyjdzie przeprowadzę test "ala Konopie" :) :woohoo:
Na prostej drodze nie nauczysz się wychodzić z zakrętów.

Nie sztuką łapać komary przednią szybą. Sztuka łapać je boczną.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re:Yamaha xvs 1300 rok 2008 2018/02/04 19:22 #214671

  • sylwek
  • sylwek Avatar
  • Offline
  • Senior forum
  • Mazowsze
  • Posty: 838
  • Otrzymane podziękowania 471
Ot i Paskuda :) :P
Załączniki:
  • Załącznik Ten obraz jest ukryty dla gości. Zaloguj się lub zarejestruj aby go zobaczyć.
  • Załącznik Ten obraz jest ukryty dla gości. Zaloguj się lub zarejestruj aby go zobaczyć.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re:Yamaha xvs 1300 rok 2008 2018/02/04 19:59 #214681

  • sylwek
  • sylwek Avatar
  • Offline
  • Senior forum
  • Mazowsze
  • Posty: 838
  • Otrzymane podziękowania 471
Wyszedł jeden 30
Ten obraz jest ukryty dla gości. Zaloguj się lub zarejestruj aby go zobaczyć.


Ten obraz jest ukryty dla gości. Zaloguj się lub zarejestruj aby go zobaczyć.

skasowałem i ni hu hu pozostała opcja Konopie :cheer:
Ostatnio zmieniany: 2018/02/04 20:08 przez sylwek.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re:Yamaha xvs 1300 rok 2008 2018/02/04 20:33 #214696

  • Spalony
  • Spalony Avatar
  • Offline
  • Złoty forowicz
  • Honda VTX 1300 Custom Yamaha Raider 1900 113
  • Posty: 3745
  • Otrzymane podziękowania 1786
Czyli czujnik, zadzwonię do chłopaków z Yamy jutro i coś się dowiem, co można z tym zrobić. :)
Qurwa myślałem że nie trafie z tym czujnikiem przechyłu, ale jednak. :(
Sylwek na priv telefon Ci puszczam przeżuć mi do siebie, zdzwońmy się.. ;) B) :)

sylwek napisał:
Wyszedł jeden 30
Ten obraz jest ukryty dla gości. Zaloguj się lub zarejestruj aby go zobaczyć.


Ten obraz jest ukryty dla gości. Zaloguj się lub zarejestruj aby go zobaczyć.

skasowałem i ni hu hu pozostała opcja Konopie :cheer:
Na prostej drodze nie nauczysz się wychodzić z zakrętów.

Nie sztuką łapać komary przednią szybą. Sztuka łapać je boczną.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): sylwek

Re:Yamaha xvs 1300 rok 2008 2018/02/12 23:58 #215426

  • sylwek
  • sylwek Avatar
  • Offline
  • Senior forum
  • Mazowsze
  • Posty: 838
  • Otrzymane podziękowania 471
Paskuda cyka,jeden problem nie widzialny- usunięty i zacinał się krokowy.
Krokowy na razie wymyty i cyka ;)

Tera czas na 1.6 z mechanicznym mikuni HSR bardzoooooooo mnie zakręcił :whistle:
Ten obraz jest ukryty dla gości. Zaloguj się lub zarejestruj aby go zobaczyć.
Ostatnio zmieniany: 2018/02/13 00:10 przez sylwek.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re:Yamaha xvs 1300 rok 2008 2018/03/09 19:35 #218139

  • sylwek
  • sylwek Avatar
  • Offline
  • Senior forum
  • Mazowsze
  • Posty: 838
  • Otrzymane podziękowania 471
Yamaha Road Star 1600 przebieg 5tyś mil na mechanicznym HSR filtr PR,PC itd trosze podkrecona :lol:
Zastanawiam się nad, jakie oleum serwis mówi castrol 20w40 mi się to w ogóle nie widzi.
Myślę 20w50 tylko mineralny czy syntetyczny nie koniecznie castrol no i myślę o wyższych termicznie świecach bo na oryginałach mogę do domku nie wrócić
Ktoś coś,jakieś doświadczenia podpowiedzi mile widziane ;) :)
A i sprawdzony przekładniowy 80w90 API GL-4,GL-5
Ostatnio zmieniany: 2018/03/09 19:51 przez sylwek.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
  • Strona:
  • 1
  • 2