wtorek, październik 19, 2021

Odwiedza nas 265 gości oraz 12 użytkowników.

VTX MOOKIE-900x200 3

VTX Polska
Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: KTM 1190 ADV

KTM 1190 ADV 2018/11/15 18:01 #240653

  • gajor
  • gajor Avatar
  • Offline
  • Platynowy forowicz
  • Grubas 300,KTM 1190 INNOWIERCA
  • Posty: 8965
  • Otrzymane podziękowania 3859
Googels jest mechanikiem motocyklowym i dużo jeżdzi i jak zapewnia to tak jest czyli smarowanie.
Ja mogę się jeszcze karnąć w tym roku kilka km ale to nie będzie to.
Przyszły rok pokaże ale jak Adriano mówi że smaruje i nie brudzi felgi to mu wierzę :)
Moja Babcia była zagorzałą katoliczką i ja po Babci jestem za gorzałą :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

KTM 1190 ADV 2018/11/16 08:25 #240695

  • googels
  • googels Avatar
  • Offline
  • Świeżak
  • VTX 1800 Trike, Wilster DE
  • Posty: 221
  • Otrzymane podziękowania 55
Po pierwsze. Oliwienie na 1 strone spokojnie daje radę. Po drugie. Koła nie brudzi ja nie zalejesz łańcucha na maxa. Producent mowi pol obrotu na 500km. Wtedy koło zachlapane. Dla mnie wystarczało 1,5 obrotu. Łańcuch nasmarowany koło czyste. Oczywiście jakieś małe zabrudzenia sa. Ale nawet przy smarze w spreyu one delikatne sa. Generalnie sprzęt moim zdaniem działa perfekcyjnie. I moim zdaniem najlepsza oliwiarka na rynku. Bo manualna. Zero ingerencji w moto.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

KTM 1190 ADV 2018/11/16 08:33 #240696

  • gajor
  • gajor Avatar
  • Offline
  • Platynowy forowicz
  • Grubas 300,KTM 1190 INNOWIERCA
  • Posty: 8965
  • Otrzymane podziękowania 3859
No to już się wypowiedział :)
Jacek,
z tymi ledowymi żarówkami nie miałeś problemu w postaci wyświetlania błędu bo takie chodzą słuchy?
Moja Babcia była zagorzałą katoliczką i ja po Babci jestem za gorzałą :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

KTM 1190 ADV 2018/11/16 08:35 #240697

  • googels
  • googels Avatar
  • Offline
  • Świeżak
  • VTX 1800 Trike, Wilster DE
  • Posty: 221
  • Otrzymane podziękowania 55
A i jeszcze jedno. Może i duzo jeżdzę. Ale z mechanikiem to przesadziłeś.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

KTM 1190 ADV 2018/11/16 08:59 #240698

  • gajor
  • gajor Avatar
  • Offline
  • Platynowy forowicz
  • Grubas 300,KTM 1190 INNOWIERCA
  • Posty: 8965
  • Otrzymane podziękowania 3859
googels napisał:
A i jeszcze jedno. Może i duzo jeżdzę. Ale z mechanikiem to przesadziłeś.

Oj tam :)
Moja Babcia była zagorzałą katoliczką i ja po Babci jestem za gorzałą :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

KTM 1190 ADV 2018/11/16 09:34 #240699

  • Bloodhound
  • Bloodhound Avatar
  • Offline
  • Platynowy forowicz
  • KTM 1290 SAS
  • Posty: 5623
  • Otrzymane podziękowania 3963
gajor napisał:
No to już się wypowiedział :)
Jacek,
z tymi ledowymi żarówkami nie miałeś problemu w postaci wyświetlania błędu bo takie chodzą słuchy?
Dobre chodzą słuchy. Chinol nawet jeśli jest opisany jako Canbus compatible w KTM wywali błąd spalonej żarówki i na stałe będziesz miał zapalone tylko drogowe.
Rozwiązanie jest banalne - kupujesz dwa rezystory 1kΩ 1W, otwierasz puszki adapterów żarówek LED, wydłubujesz widoczne tam kondensatory elektrolityczne (po dwa na wejściu zasilania) i do wejścia zasilania lutujesz równolegle rezystor.
Elementy są zalane miękkim silikonem, który łatwo daje się wydłubać. Przed zamknięciem, warto uzupełnić ten silikon, żeby nie było problemów z wilgocią. Robota na 30 minut. Potem wszystko działa perfekt. Rezystor jest tak dobrany, że wystarczająco obciąża układ, ale nie nagrzewa się powyżej 40 stopni. Zrobiłem na tym rozwiązaniu już prawie dwa sezony.
:lol: Nie jestem qrwa dziwny. Jestem z edycji limitowanej. :lol:
Ostatnio zmieniany: 2018/11/16 09:40 przez Bloodhound.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

KTM 1190 ADV 2018/11/16 10:26 #240701

  • gajor
  • gajor Avatar
  • Offline
  • Platynowy forowicz
  • Grubas 300,KTM 1190 INNOWIERCA
  • Posty: 8965
  • Otrzymane podziękowania 3859
To zrobimy tak,
jak dotrą żarówy to wyślę fotkę otwartej puszki a Ty nie będziesz fizolował tylko pokażesz paluchem swym :woohoo:
Moja Babcia była zagorzałą katoliczką i ja po Babci jestem za gorzałą :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re:KTM 1190 ADV 2021/10/09 13:46 #301101

  • konopie
  • konopie Avatar
  • Offline
  • Platynowy forowicz
  • 1800S'03, poprzednio: 1800C'05, Raider 1900
  • Posty: 5694
  • Otrzymane podziękowania 2239
Pytanie do posiadaczy 1290 mających wcześniej 1190. Co na plus a co minus jeśli chodzi o porównanie 1190 do 1290?

W tym tygodniu miałem okazję przez łącznie 3 godziny popróbować 1290 ale budżet nie wytrzyma :-(

Teren raczej niekoniecznie, bardziej szosa solo/z plecakiemTen obraz jest ukryty dla gości. Zaloguj się lub zarejestruj aby go zobaczyć.

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
Jakby coś to tel: 503 75 75 75, gdyż zasadniczo nieczęsto czytam PW
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

KTM 1190 ADV 2021/10/09 14:04 #301102

  • cola
  • cola Avatar
  • Offline
  • Złoty forowicz
  • Kiedyś Honda VTX 1300 teraz INNOWIERCA
  • Posty: 3087
  • Otrzymane podziękowania 1584
Konopie Ty na czymś takim. :woohoo: Blood chyba będzie w temacie.
Na mechanice się nie znam, ale doradzić mogę. :)
Remek
YAMAHA XV1900 Stratoliner
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

KTM 1190 ADV 2021/10/09 14:33 #301104

  • Wieczor
  • Wieczor Avatar
  • Offline
  • Platynowy forowicz
  • VTX 1300S Retro, Gąbin/Gostynin
  • Posty: 9028
  • Otrzymane podziękowania 3204
Marcin złota łopata dla Ciebie za odkopanie tematu z przed 3lat :P ;)
PS
Ten kuń nie pasuje do Ciebie ;)
allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=302831
Ostatnio zmieniany: 2021/10/09 14:34 przez Wieczor.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

KTM 1190 ADV 2021/10/11 11:31 #301128

  • Beny
  • Beny Avatar
  • Offline
  • Platynowy forowicz
  • VTX 1800N3 2007
  • Posty: 8726
  • Otrzymane podziękowania 3801
Pakuje się chłop w obsługę łańcucha... B)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

KTM 1190 ADV 2021/10/11 22:22 #301135

  • Bloodhound
  • Bloodhound Avatar
  • Offline
  • Platynowy forowicz
  • KTM 1290 SAS
  • Posty: 5623
  • Otrzymane podziękowania 3963
Uuuu Marcin, gdzie to Cię zawiało? Dupa Ci nie spomarańczowiała przez te 3 godziny? ;)
Teraz o co Ty się właściwie pytasz? Bo ... jeździłeś najnowszym modelem 1290 ADV, który jest na tyle mocno przekonstruowany, że to w ogólnym rozrachunku jest inny motocykl niż 1290 ADV z lat 2017-2020, a tym bardziej 1190 ADV.
Rozumiem, że skoro budżet na model z 2021 nie puszcza, to rozmawiamy o 1290 z lat 2017-2020 vs 1190.
Różnice to przede wszystkim półaktywne zawieszenie w 1290 ADV S, zdecydowanie mniejsze nurkowanie przodu, generalnie nieco sztywniejsza zawiecha w nowszym modelu (to na +), bardzo czytelny i funkcjonalny wyświetlacz w formie tabletu, dopracowane mapowanie wtrysku, co przekłada się na mniejsze spalanie, mniejszą temperaturę silnika oraz lepszą kulturę pracy na niskich obrotach. Piec ma większą moc (160 vs 150 KM) i nieco większy moment obrotowy, ale te parametry można generalnie pominąć, bo już 1190 ma tego w hoooooy.
1290 ma seryjnie na pokładzie tempomat, a można go doposażyć w opcjonalne ficzery (wszystko jest już fabrycznie onboard, ich odblokowanie odbywa się wyłącznie programowo): quickshifter, Hill Hold Control (automatyczny hamulec przy ruszaniu na wzniesieniach), MSC - dodatkowy system stabilizacji motocykla przy szybkich redukcjach lub deceleracji. Tego nie ma w 1190, a przekłada się na komfort, fun i bezpieczeństwo. Chyba większość 1290 wyjeżdżała z salonów z tymi pakietami, bo robiły robotę w praktyce.
Choć wizualnie i technicznie 1190 i 1290 są do siebie bardzo podobne, a w wielu aspektach identyczne, w praktyce 1290 ma wiele drobnych usprawnień, które razem wzięte sprawiają, że jazda na 1290 jest odczuwalnie inna, przyjemniejsza.
Jeśli więc budżet pozwala, zdecydowanie szukałbym jakiegoś 1290 z lat 2017-2020.
Ale warto pamiętać, że nowy 1290 (na którym jeździłeś), ma niżej usytuowaną kanapę, co może mieć znaczenie dla osób "krótkich w kroku". ;) Prowadzi się też jeszcze lepiej od starszego 1290, choć to już raczej są niuanse, niż jakiś istotny gamechanger i nie spodziewam się, żebyś tu coś zauważył.
Z innych pierdół pomiędzy 1190 i 1290, ten drugi ma stacyjkę keyless, takiż dostęp do korka paliwa (wygodne, ale i potencjalnie zawodne) i genialnie rozwiązane doświetlanie zakrętów ledowymi segmentami, które kolejno zapalają się w miarę pogłębiania się złożenia w zakręcie. Przednia lampa naprawdę robi robotę po zmierzchu. Tu 1190 mocno odstaje.
Wniosek taki, że 1190 może wygrać jedynie znacznie niższą ceną. Jeśli budżet pozwala, warto dołożyć i brać 1290, przy czym warto sprawdzić, czy z opcjonalnych rzeczy ma aktywny przynajmniej quickshifter.
:lol: Nie jestem qrwa dziwny. Jestem z edycji limitowanej. :lol:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): mmarc, konopie

Re:KTM 1190 ADV 2021/10/12 05:57 #301137

  • konopie
  • konopie Avatar
  • Offline
  • Platynowy forowicz
  • 1800S'03, poprzednio: 1800C'05, Raider 1900
  • Posty: 5694
  • Otrzymane podziękowania 2239
Dzięki wielkie za konkrety!

Jeśli chodzi o najnowszego 1290 to przeszkadzał mi bardzo czuły włącznik długich (ciągle zawadzałem wycieraczką na rękawicy i w efekcie latałem na długich oraz bezpłciowy przełącznik kierunkowskazów.

Wczoraj przysiadłem do 1190 ale stał od 2 lat i bateria powiedziała pa pa, więc jazdy nie było. W końcu udało się zorganizować kable ale zabrakło czasu na próbę na drodze.

Stopami sięgałem ale ziemi więc jeśli pomarańcza ma zagościć w garażu to pewnie jakaś drobna korekta kanapy być powinna.

Nie piszesz nic o grillowaniu ud w 1190 - czy to przerośnięte opinie czy faktycznie grzeje? Czytałem o owijaniu tylnego kolektora bandażem plus jakieś deflektory (te podobno ubijają tylny amor)

No i trochę mnie zmartwiło nurkowanie 1190 :-(

Raz jeszcze dziękuję za porównanie :-)




Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
Jakby coś to tel: 503 75 75 75, gdyż zasadniczo nieczęsto czytam PW
Ostatnio zmieniany: 2021/10/12 06:10 przez konopie.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re:KTM 1190 ADV 2021/10/12 12:01 #301157

  • Bloodhound
  • Bloodhound Avatar
  • Offline
  • Platynowy forowicz
  • KTM 1290 SAS
  • Posty: 5623
  • Otrzymane podziękowania 3963
Nie demonizowałbym tego nurkowania w 1190. Zawiecha ma duży skok i w tej wersji grzyba to brać pod uwagę przy bardzo dynamicznej jeździe w zakrętach (mam tu na myśli dość ostre rzeźbienie, a nie zwykle lewo-prawo na pół gwizdka). Na 1190 przejeździłem 5 sezonów i naprawdę fajnie to wspominam. Można się do tego przyzwyczaić.
Co do przypiekania nóg, potrafi przygrzać. Staje się to odczuwalne w temperaturach 25 stopni i wyższych głównie podczas wolnej jazdy miejskiej. Normalnie w drodze jest to nieistotne. Ja miałem owinięty bandażem tylny kolektor wydechowy. Odczuwalnie poprawiło to sytuację. Najlepszym rozwiązaniem jest założenie akcesoryjnego kolektora fabrycznie wyposażonego w termoizolację, ale to koszt 1 kzł.
Jest też elektroniczne rozwiązanie, które oszukuje sondę lambda i komputer podbijając skład mieszanki na wolnych i niskich obrotach. Dzięki temu Greta Thunberg śpi niespokojnie, ale silnik nie osiąga tak wysokich temperatur. Z tego co pamiętam, kosztuje jakieś 600 zł, montaż jest bezinwazyjny i banalnie prosty. Nie wpływa na moc silnika, a wpływ na spalanie jest pomijalny.
Na 1190 robiłem latem Albanię, Włochy, Chorwację i nadal mam włosy na nogach, więc nie jest tak źle ;-)

Tapatalknięte
:lol: Nie jestem qrwa dziwny. Jestem z edycji limitowanej. :lol:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): mmarc, konopie