środa, grudzień 12, 2018

Odwiedza nas 173 gości oraz 2 użytkowników.

VTX Polska
Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
Tutaj pytaj, szukaj, prowadź dyskusje na temat zagadnień technicznych VTX

TEMAT: VTX1800 synchronizacja dolotu / air screw sync

VTX1800 synchronizacja dolotu / air screw sync 2018/08/05 22:03 #233055

  • Burta
  • Burta Avatar
  • Offline
  • Świeżak
  • Lubię gulgot mojej VTX1800S...
  • Posty: 154
  • Otrzymane podziękowania 46
Drodzy,

Postanowiłem kilka słów dodać w tym temacie, który był raz poruszony w poniższym wątku, ale nie do końca jest tam wyjaśnione po co to robić i jak.

link

Po pierwsze, po co to robić i kiedy. Mnie tematem zainteresował serwis Hondy w Wawie, bo poprosiłem o posłuchanie silnika przy okazji wizyty w sklepie i szef serwisu stwierdził, że przypadałoby się zrobić synchronizację, bo trochę nierówno chodzi na wolnych. Po powrocie do domu gugiel poszedł w ruch i znalazłem, że jest taka procedura (air screw synchronization w service manual'u). Poszperałem jeszcze po forach za wielka wodą jak ro zrobić, bo ten opis w service manualu taki trochę po łebkach napisany.

Dlaczego robimy?
Układ dolotowy w VTX1800 ma dwie dwie komory dolotowe i regulacja ma zapewnić takie same warunki pracy obu cylindrów.

Kiedy robimy?
Generalnie robimy tę regulację, jak na wolnych silnik chodzi nierówno, lub była wykonywana regulacja zaworów. Innym objawem rozregulowania jest nadmierne strzelania z wydechów przy hamowaniu silnikiem.

Jak robimy?
W celu regulacji musimy posiadać urządzenie do pomiaru podciśnienia w dwóch kanałach dolotowych. Można posłużyć sie wakuometrami mechanicznymi, ale ja zrobiłem sobie wakuometr cieczowy. Jest pełno filmików na youtube jak to zrobić. Wybrałem tę metodę, ponieważ okazało się, że moje wakuometry mechaniczne były niezsynchronizowane i ciężko było z nich korzystać.

Poniżej mój wakuometr, jako płynu użyłem płynu do spryskiwacza, bo był trochę zabarwiony - woda też pewnie by dała radę. I olej silnikowy. Jak waku jest duży i ma tłumiki przepływu, to nie ma szansy na zassanie płynu do dolotu.

Ten obraz jest ukryty dla gości. Zaloguj się lub zarejestruj aby go zobaczyć.

Trzeba jeszcze mieć śrubokręcik płaski kątowy, bo dostęp do śrub regulacyjnych jest "pod kątem".

Podnosimy tył baku, oraz obudowę układu filtra powietrza. Nie pisze tu jak to zrobić, bo jest w sieci.

Zielone rurki mojego wakuometru podłączamy do dwóch króćców usytuowanych w tylnej części dolotu. Lewy króciec jest zaślepiony krótką rurko-zaślepką - do ściągnięcia kombinerkami. Jest on skierowany pod kątem "do przodu" do przedniej komory dolotu - czyli pozwala zmierzyć podciśnienie przedniego cylindra. Na drugi króciec jest założony wężyk podciśnienia idący od przodu i daje on podciśnienie tylnego cylindra. Trzeci wężyk po lewej stronie to podciśnienie regulatora ciśnienia paliwa - jego nie ruszymy.

Ten obraz jest ukryty dla gości. Zaloguj się lub zarejestruj aby go zobaczyć.

Wkręty regulacyjne znajdują się po lewej i prawej stronie tego czarnego czujnika, z przodu dolotu.

Najpierw wkręcamy tylną śrubkę regulacyjną do końca, ale delikatnie, liczą obroty, które sobie notujemy. Po czym odkręcamy o tyle samo z powrotem. Jak jest ok 1,5 - 2 obrotów to tak zostawiamy. Analogicznie robimy z przednią śrubką.

Teraz uruchamiamy silnik i go nagrzewamy do temperatury roboczej. Po nagrzaniu, zaczynamy regulację, uważając, aby wolne obroty nie spadły lub za bardzo nie wzrosły - służy do tego pokrętło regulacji wolnych obrotów po lewej stronie silnika, między cylindrami.

Regulujemy przedni cylinder (czyli lewa śrubka) tak, aby wyrównać podciśnienie do tylnego cylindra. Jak się nie udaje, to należy wkręcić o ćwierć obrotu prawą śrubkę, aby zmniejszyć podciśnienie na tylnym cylindrze i ponownie próbujemy doregulować przedni cylinder. Powtarzamy procedurę do wyrównania podciśnień w oby kanałach dolotowych.

Po skończonej regulacji składamy wszystko do kupy w odwrotnej kolejności, uważając żeby się nie poparzyć.

Mam nadzieję, że komuś się ten opis przyda.

Burta
Ostatnio zmieniany: 2018/08/06 10:32 przez Burta.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): ceo, Wieczor, Beny, Kojot, moqe, Baru16, Wojtek Wawa, andrzej116, Max1972

VTX1800 synchronizacja dolotu / air screw sync 2018/08/06 11:11 #233094

  • kdf
  • kdf Avatar
  • Offline
  • Ekspert
  • Honda Transalp XL600V
  • Posty: 2507
  • Otrzymane podziękowania 1462
W moim Trampku używam tego samego patentu,ale jako płyn stosuję olej który jest dużo "stabilniejszy" i nie drży w wężyku przy wolnych obrotach.
Jeżeli oko za oko, ząb za ząb - TO DLACZEGO D..A ZA PIENIĄDZE ?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

VTX1800 synchronizacja dolotu / air screw sync 2018/08/06 13:23 #233097

  • Burta
  • Burta Avatar
  • Offline
  • Świeżak
  • Lubię gulgot mojej VTX1800S...
  • Posty: 154
  • Otrzymane podziękowania 46
U mnie też nie drży płyn, bo mam zrobione tłumiki z końcówek strzykawek. Inaczej nie ma szans na odczyt.

Ten obraz jest ukryty dla gości. Zaloguj się lub zarejestruj aby go zobaczyć.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.