niedziela, październik 21, 2018

Odwiedza nas 154 gości oraz 0 użytkowników.

VTX Polska
Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
Tutaj pytaj, szukaj, prowadź dyskusje na temat zagadnień technicznych VTX

TEMAT: Brak fast idle?! - ROZWIĄZANIE

Brak fast idle?! - ROZWIĄZANIE 2018/08/10 14:06 #233401

  • Burta
  • Burta Avatar
  • Offline
  • Świeżak
  • Lubię gulgot mojej VTX1800S...
  • Posty: 146
  • Otrzymane podziękowania 43
Drodzy,

ostatnio w te upały obserwuję zanik fast idle, nie wiem jak to się fachowo nazywa - szybkie wolne obroty na zimnym silniku? Wcześniej było tak, że jak ją odpalałem, to chodziła na wyższych obrotach, a po rozgrzaniu silnika obroty spadały. Teraz mam wrażenie, że jest odwrotnie - najpierw chodzi wolno, a po rozgrzaniu obroty się podnoszą...

Czy też to może obserwujecie, czy u mnie coś jest nie halo?

Burta
Ostatnio zmieniany: 2018/08/29 11:24 przez Burta.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Brak fast idle?! 2018/08/10 14:34 #233405

  • Pisak_VTX
  • Pisak_VTX Avatar
  • Offline
  • Młodszy forowicz
  • Born To Ride :)
  • Posty: 308
  • Otrzymane podziękowania 81
Nie wiem czy miałem to samo , ale po rozgrzaniu czasami łapała szybkie obroty . Po wciśnięciu sprzęgła obroty spadały . Okazało się ze był walnięty czujnik luzu przy silniku. Wymiana pomogła .
Edit
zauważyłem ze lampka luzu niby swieci a w rzeczywistości migała .
Pisak
Ostatnio zmieniany: 2018/08/10 14:36 przez Pisak_VTX.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Brak fast idle?! 2018/08/11 18:44 #233461

  • Burta
  • Burta Avatar
  • Offline
  • Świeżak
  • Lubię gulgot mojej VTX1800S...
  • Posty: 146
  • Otrzymane podziękowania 43
Po poszukiwaniach wychodzi, że chyba jest zacięty zaworek starter/wax valve.Będę próbował go wyjąć i może wyczyszczenie pomoże.

wax valve

B
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): Beny

Brak fast idle?! - ROZWIĄZANIE 2018/08/29 11:23 #234602

  • Burta
  • Burta Avatar
  • Offline
  • Świeżak
  • Lubię gulgot mojej VTX1800S...
  • Posty: 146
  • Otrzymane podziękowania 43
W moim przypadku pomogło wyjęcie, przeczyszczenie i sprawdzenie w szklance z wrzątkiem, że zawór jednak działa. Po zmontowaniu znów mam automatyczne wyższe obroty na zimnym silniku.

Jak to działa? Otóż dość prosto. Zaworek startowy to zwykły termostat; jak silnik zimny, tłok zaworku jest "wciągnięty" co pozwala na zasysanie większej ilości powietrzna do mieszanki paliwowej i silnik chodzi na wyższych obrotach. Jak się silnik nagrzeje, to tłok się otwiera i zmniejsza dodatkowy dopływ powietrza i obroty spadają do roboczych na ciepłym silniku.

Burta
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): Beny, Max1972