poniedziałek, listopad 19, 2018

Odwiedza nas 232 gości oraz 8 użytkowników.

VTX Polska
Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
Tutaj pytaj, szukaj, prowadź dyskusje na temat zagadnień technicznych VTX

TEMAT: Gorąca felga koła tylnego

Gorąca felga koła tylnego 2018/09/01 18:23 #234906

  • Czuczo
  • Czuczo Avatar
  • Offline
  • Świeżak
  • VTX1800F
  • Posty: 49
  • Otrzymane podziękowania 6
Witam Wszystkich,
Drodzy forumowicze od jakiegoś czasu zauważyłem że po przejechania 50-100 i więcej km grzeje się opona w mojej Hance 1800 ale pierwszy raz sprawę zbagatelizowałem gdy jechałem w upale ok 30 stopni, pomyślałem, że asfalt nagrzany stąd i opona. Sprawa wróciła kiedy dzisiaj jechaliśmy na 3 motongi i kolega jadący za mną stwierdził że czuje zapach gumy okazała się że felga jest więcej niż ciepła łącznie z przekładnią stożkową dyfra a dzisiaj w mojej okolicy temp. ledwie 20-21 stopni. Faktycznie kiedy zacząłem się przyglądać to czuć było zapach gumy z opony.

- Posiadam nowe opony Metzeler 888 szer 200 mm tył- muszę sprawdzić ciśnienie powinno być 2,5 Bar max 2,79 Bar,
- olej w dyfrze wymieniłem na Motul zalecany - sam dyfer się nie grzeje lecz przekładnia +oś+ koło +opona

Szukałem na forum podobnego problemu ale opisany przykład dotyczył wyłączne dyfra -wału a u mnie ciepła przekładnia , koło i opona.

Za wszelką pomoc z góry dziękuję.

Pozdrawiam
Czuczo
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Gorąca felga koła tylnego 2018/09/01 18:47 #234907

  • Robert_So1
  • Robert_So1 Avatar
  • Online
  • Świeżak
  • Posty: 119
  • Otrzymane podziękowania 9
Może klocki nagrzewają. Bo jak opona by tarła to było by widać .
Łożysko w kole to tez by nagrzewały wał.
Ostatnio zmieniany: 2018/09/01 18:48 przez Robert_So1.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): Czuczo

Re:Gorąca felga koła tylnego 2018/09/01 19:03 #234909

  • Kojot
  • Kojot Avatar
  • Offline
  • Ekspert
  • VTX POLSKA
  • Posty: 2494
  • Otrzymane podziękowania 1195
Rozebrać i sprawdzić. Podejrzewam łożyska.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Honda VTX 1800 - In Torque We Trust
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): Czuczo

Gorąca felga koła tylnego 2018/09/01 19:25 #234911

  • Czuczo
  • Czuczo Avatar
  • Offline
  • Świeżak
  • VTX1800F
  • Posty: 49
  • Otrzymane podziękowania 6
klocki raczej nie bo nie obcieraja i przy obracaniu nie ma oporów i szumu.
Co do łożysk to faktycznie moze być w tym problem. Czy sa Wam znane rozmiary i typy łożysk czy wystepuja dodatkowe uszczelnienia?
Vtx1800 F
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re:Gorąca felga koła tylnego 2018/09/01 20:17 #234914

  • ceo
  • ceo Avatar
  • Offline
  • Złoty forowicz
  • VTX1800F, VTX1800N - Warszawa
  • Posty: 4422
  • Otrzymane podziękowania 1149
Sprawdź czy odpowiednio została dokręcona śruba na osi - miałem tak po n-tej przymierce błotnika . Jeśli ok to pewnie łożyska, jak pisze MikeR rozebrać i zweryfikować.
Keep Calm and Ride On VTX1800
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): Czuczo

Gorąca felga koła tylnego 2018/09/04 18:52 #235119

  • Czuczo
  • Czuczo Avatar
  • Offline
  • Świeżak
  • VTX1800F
  • Posty: 49
  • Otrzymane podziękowania 6
Witam Wszystkich
Po najechaniu na podnośnik motocyklem okazało się, że jednak problem może tkwić w hamulcach. Mało prawdopodobne że łożyska po 35 tysiach szwankują.
Oddałem do serwisu ale cena kolegi z serwisu mnie powaliła wymian łożysk i regeneracja zacisku to 1250 zł z robocizną. Mowa o oryginalnych częściach.
Łożyska oryginał to chyba koyo czyli 50-100 zł x3 no i system naprawczy do 200 zł chyba że mowa o cylinderkach to może jeszcze ciut więcej ale nie tyle co wyżej.
Z kolei drugi mechanik twierdzi że to nie tam tkwi problem a na 90% w pompie hamulcowej i zacisku - łożyska nie obstawia.

Mam pytanie dla Koleżanek i Kolegów czy 1250 może kosztować opisana powyżej wymiana łożyska i zacisk (tłoczek i uszczelniacze) oryginał?

LWG Czuczo
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Gorąca felga koła tylnego 2018/09/05 18:19 #235235

  • LUIS
  • LUIS Avatar
  • Offline
  • Senior forum
  • 1800C 02 Warszawa/Skarżysko-Kam
  • Posty: 872
  • Otrzymane podziękowania 127
Czuczo napisał:
Witam Wszystkich
Po najechaniu na podnośnik motocyklem okazało się, że jednak problem może tkwić w hamulcach. Mało prawdopodobne że łożyska po 35 tysiach szwankują.
Oddałem do serwisu ale cena kolegi z serwisu mnie powaliła wymian łożysk i regeneracja zacisku to 1250 zł z robocizną. Mowa o oryginalnych częściach.
Łożyska oryginał to chyba koyo czyli 50-100 zł x3 no i system naprawczy do 200 zł chyba że mowa o cylinderkach to może jeszcze ciut więcej ale nie tyle co wyżej.
Z kolei drugi mechanik twierdzi że to nie tam tkwi problem a na 90% w pompie hamulcowej i zacisku - łożyska nie obstawia.

Mam pytanie dla Koleżanek i Kolegów czy 1250 może kosztować opisana powyżej wymiana łożyska i zacisk (tłoczek i uszczelniacze) oryginał?

LWG Czuczo

No dobra.
Dziwi nie pytanie czy to dobra cena. Karzdy orze jak może i albo się na to zgadzasz albo szukasz taniej. Czasami sie nie opłaca bo po tym taniej trzeba poprawiać.
Łożyska jak najbardziej mogą paść po 35 tys zależy jakie i jak je ktoś montował ostatnio wymieniałem u klienta po 5.
Zapytaj ile kosztują części i ile robocizna i będziesz miał odniesienie.
Ja bym najpierw zdiagnozował co się dzieje.Podnieś tył moto zakręć kołem i słuchaj zazwyczaj słychać co się dzieje i gdzie, Ciepło to tarcie wiec jeśli byłby to zacisk to już byś klocków nie miał a tarcza fioletowa albo zeszlifowane jarzmo. Łatwo sprawdzić
"...nikt nie będzie mi mówił jak mam żyć i jak mam jeździć, bo nikt za mnie nie będzie umierał..."
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): Czuczo

Gorąca felga koła tylnego 2018/09/05 19:52 #235239

  • Czuczo
  • Czuczo Avatar
  • Offline
  • Świeżak
  • VTX1800F
  • Posty: 49
  • Otrzymane podziękowania 6
Dzięki za odp.
Przejechałem dystans ok 5 km teren wiejski i sprawdziłem co się nagrzało i tutaj definitywnie tarcza gorąca reszta chłodna.
Nie szukam na odległość rozwiązania problemu ale pytam czy cena tej usługi jest adekwatna do zakresu prac. Mam świadomość że cena nie gra roli ważne że znajdzie się klient który zapłaci - a ja nie chce być tym co za brak świadomości musi ponosić wysokie koszty, choć to pewnie nieuniknione.

Na początek należy pewnie sprawdzić zacisk i pompkę oraz przejrzeć łożyska na tylnej osi. W tej ostatniej usterce to pewnie bym słyszał straszny szum lub w agonalnym stopniu łożysk luzy- tak przypuszczam. Ale jeszcze mnie nachodzi taka myśl czy niskie ciśnienie w opnie nie powodowało wzrostu temperatury opony+felgi? Mam nadzieję, że ten problem rozwiąże w przyszłym tygodniu w serwisie.

LWG
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Gorąca felga koła tylnego 2018/09/06 11:38 #235298

  • LUIS
  • LUIS Avatar
  • Offline
  • Senior forum
  • 1800C 02 Warszawa/Skarżysko-Kam
  • Posty: 872
  • Otrzymane podziękowania 127
masz racje. Przy niskim ciśnieniu bardziej nagrzewa sie opona. Ale to łatwo sprawdzić. Tarcza grzeje się bo hamujesz i tarcze zawsze będą ciepłe a przy agresywnej jeździe nawet mogą parzyć to norma, ale to nie powinno aż tak przenosić się na felgę.Jesli chodzi o zacisk to w większości przypadków trzeba go zdjąć rozkręcić i wyczyścić. Z tą pomą bym nie szalał ona ma tylko wypchnąć tłoczki jesli jest hamulec to znaczy działa. Bardziej spojrzałbym na jarzmo bo juz miałem przypadek ze zle załozone koło i tarcza tarła o mocowanie, ale to było słychać
Co do ceny to nawet gdy powiem ci ze jak bym to zrobił za 900 to co z tym zrobisz? pójdziesz do gościa i będziesz negocjował ?
Ja zazwyczaj najpierw diagnozuje potem wyceniam a tu widać ze gość chce zrobić wszystko
"...nikt nie będzie mi mówił jak mam żyć i jak mam jeździć, bo nikt za mnie nie będzie umierał..."
Ostatnio zmieniany: 2018/09/06 11:40 przez LUIS.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): Czuczo

Gorąca felga koła tylnego 2018/09/06 22:28 #235357

  • Spalony
  • Spalony Avatar
  • Offline
  • Złoty forowicz
  • Honda VTX 1300 Custom Yamaha Raider 1900 113
  • Posty: 3745
  • Otrzymane podziękowania 1786
Przyczyną tarcia klocków o tarczę jest nie umiejętne ich demontowanie i montowanie.
Jeżeli takiej usługi nikt nie wykonywał, a moto ma jakiś tam przebieg mil to coś musi być przyczyną takiego przegrzewania się.
Zdejmij zacisk, zobacz jak jest zmontowany, może ktoś się przy montażu pomylił i coś nie tak założył jak napisał Luis. Kłania się serwisówka.
Problem za zwyczaj tkwi w ślizgach, które odpowiadają za odepchnięcie i dosuniecie klocków do tarczy ( czyli jarzmo) Drugi problem to są tłoczki, należy przy każdej akcji demontażu dokładnie umyć i wyczyścić. Tłoki w zacisku powinieneś po wypchnięciu powiedzmy około 1 cm wcisnąć z dość dużym oporem ręcznie w zacisk. Stosuj odpowiednią chemię, nie wszystkim da się umyć tłoczki, a już broń Cię panie benzyną lub czymś podobnym. B) ;) :woohoo:
Koszt naprawy i czyszczenia na tip top 50 zyla i działa jak nowe. :woohoo: :woohoo: :woohoo:
Na prostej drodze nie nauczysz się wychodzić z zakrętów.

Nie sztuką łapać komary przednią szybą. Sztuka łapać je boczną.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): Czuczo