poniedziałek, listopad 19, 2018

Odwiedza nas 174 gości oraz 5 użytkowników.

VTX Polska
Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
Tutaj pytaj, szukaj, prowadź dyskusje na temat zagadnień technicznych VTX
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: Regulacja przedniego hamulca

Regulacja przedniego hamulca 2018/11/08 08:53 #239933

Witam Szanownych. Szukałem tutaj, ale nie udało mi się znaleźć, zatem:

Czy/jak można regulować odstęp klocków hamulcowych z przodu od tarczy w 1800...? Nie odbijają do końca jakby, co skutkuje lekkim tarciem i , że tak to nazwę, szumopiskiem...

Dzięki z góry za odzew, LwG :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Regulacja przedniego hamulca 2018/11/08 11:00 #239939

  • Bloodhound
  • Bloodhound Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • VTX 1800C/KTM 1190 ADV
  • Posty: 4843
  • Otrzymane podziękowania 2909
W VTX zastosowano zaciski pływające. Jak sugeruje już sama nazwa, zacisk nie jest zamocowany na sztywno, tylko może się swobodnie przesuwać na boki. W praktyce klocki zawsze lekko ocierają o tarcze i nie ma czegoś takiego jak odbijanie klocków. Po zwolnieniu klamki hamulca klocki po prostu nie są zaciskane na tarczy, ale nadal mają z nią kontakt, stąd właśnie to ocieranie.
Przyczyny zbyt mocnego ocierania klocków mogą być następujące:
- zapieczony/zablokowany zacisk na sworzniach prowadzących
- zapieczone tłoczki w zacisku
- źle osadzone koło na przedniej osi.
Dwa pierwsze przypadki wymagają oczyszczenia i przesmarowania odpowiednim specyfikiem współpracujących elementów.
Trzeci, związany jest z procedurą montażu przedniego koła opisaną w serwisówce.
Zbyt mocne ocieranie oznacza, że tarcza rozgrzewa się podczas jazdy bez operowania hamulcem, oraz swobodny ruch koła jest niemożliwy lub natychmiast hamowany (do sprawdzenia na podnośniku).
:lol: Nie jestem qrwa dziwny. Jestem z edycji limitowanej. :lol:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): Watermarkhouse

Regulacja przedniego hamulca 2018/11/08 16:29 #239949

:) Dzięki, spróbuję przesmarować te prowadnice tam :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Regulacja przedniego hamulca 2018/11/09 09:30 #239987

  • Zibi dr.
  • Zibi dr. Avatar
  • Offline
  • Młodszy forowicz
  • VTX - 1800F
  • Posty: 492
  • Otrzymane podziękowania 415
Zwróć sobie uwagę, czy w czasie montażu koła, nie zamieniłeś przypadkiem tulejek dystansowych miejscami (tej z prawej na lewą i odwrotnie) ???
Sprawa banalna, ale ten banał właśnie, powoduje zmianę osiowości całego koła, czego skutkiem może być efekt o którym mówisz.


Jeżeli tulejki są na swoich miejscach i dalej efekt tarcia występuje, to być może źle całość poskręcałeś - to tak mniej więcej punk 3 w poście wyżej.

Napiszę Ci tak na chłopski rozum ;) , jak to wykonać z marszu .

1. Popuścić śrubę osi.
2. Popuść śruby zaciskające lagi na osi koła (te na imbus, dwie na ladze)
3. Postaw motocykl na podnośniku lub innym sposobem podnieś ... znaczy przednie koło ma być w powietrzu - pozwól na tzw odprężenie wszystkich elementów. Sprawdź pokręcając kołem, czy nadal występuje zdecydowane tarcie klocków o tarczę. Jeżeli tak, to znaczyło by, że tulejki zamontowane są odwrotnie.
Jeżeli po odprężeniu tarcie nie występuje i spokojnie da się kręcić kołem to:
4. W pierwszej kolejności dokręć śruby imbusowe w obydwu lagach (momenty dokręcania w manualu)
5. Kontrolujesz kręcąc kołem, czy nie wystąpiły zmiany i czy tarcie czasami nie wróciło.
6. Jeżeli tarcie nie występuje, dokręcasz śrubę osi (momentem z manuala)
7. Kontrolujesz całość pokręcając kołem.
8. Jeżeli jest O.K. opuszczasz podnośnik i heya :)
To mówiłem ja - Jarząbek ;)
Ostatnio zmieniany: 2018/11/09 10:18 przez Zibi dr..
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): Watermarkhouse

Regulacja przedniego hamulca 2018/11/09 10:16 #239988

Jeśli mogę Cię prosić, bo mam ten motocykl dopiero od małej chwili - które to numery z exploded view...?

Ten obraz jest ukryty dla gości. Zaloguj się lub zarejestruj aby go zobaczyć.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Regulacja przedniego hamulca 2018/11/09 10:24 #239989

Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Regulacja przedniego hamulca 2018/11/09 10:29 #239990

  • Zibi dr.
  • Zibi dr. Avatar
  • Offline
  • Młodszy forowicz
  • VTX - 1800F
  • Posty: 492
  • Otrzymane podziękowania 415
Na rysunku przedstawiłeś zacisk hamulcowy.
To co napisałem wyżej, tyczy się osi koła - zacisk na razie zostaw w spokoju.

Tulejki dystansowe na osi montażowej koła, występują po obu jego stronach, ... lekko chowając się w uszczelniaczach łożysk koła
- tak, na powyższym rysunku dokładnie widać jedną z nich pod nr 5 - druga to nr 6, numeracja sugeruje, że nie są jednakowe.

Jeżeli pytasz o element odpowiadający za ,,pływanie'' zacisku, to na rysunku opisany jest jako nr 19
To mówiłem ja - Jarząbek ;)
Ostatnio zmieniany: 2018/11/09 10:36 przez Zibi dr..
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): Watermarkhouse

Regulacja przedniego hamulca 2018/11/09 10:35 #239991

Dzięki :) czyli 1 (ta dłuższa tulejka) powinna być z prawej strony motocykla, a 5 (krótsza) z lewej, ok :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Regulacja przedniego hamulca 2018/11/09 10:36 #239992

aaa... ok. 5 i 6 - to co to jest 1...? i czy 5-6 mają różną długość, bo z rysunku to nie wynika...? numer katalogowy częsci jest inny, czyli nie są identyczne, ale która powinna być gdzie...?
Ostatnio zmieniany: 2018/11/09 10:38 przez Watermarkhouse .
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Regulacja przedniego hamulca 2018/11/09 10:38 #239993

  • Zibi dr.
  • Zibi dr. Avatar
  • Offline
  • Młodszy forowicz
  • VTX - 1800F
  • Posty: 492
  • Otrzymane podziękowania 415
Jeden (1), to tuleja dystansowa w środku koła pomiędzy łożyskami

dokładnie przeczytaj mój post powyżej

o - widzę, że już przeczytałeś, nie możemy jakoś zgrać się w czasie ;)
To mówiłem ja - Jarząbek ;)
Ostatnio zmieniany: 2018/11/09 10:48 przez Zibi dr..
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Regulacja przedniego hamulca 2018/11/09 10:40 #239994

no załapałem, ale edytowałem mój post powyżej - czy/o ile one się różnią wymiarami? np. lewa jest droższa o 10 pln - domyślam się, że jest większa w związku z tym...? na zdjęciu w Clymerze wygląda, że lewa jest dłuższa.
Ostatnio zmieniany: 2018/11/09 10:44 przez Watermarkhouse .
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Regulacja przedniego hamulca 2018/11/09 10:56 #239995

  • Zibi dr.
  • Zibi dr. Avatar
  • Offline
  • Młodszy forowicz
  • VTX - 1800F
  • Posty: 492
  • Otrzymane podziękowania 415
Nie wiem jakie są wymiary, nie mam wszystkiego w głowie przecież, ale po zdemontowaniu - na tzw oko, widać różnicę w długości miedzy obydwoma tulejkami
Nie pamiętam także, która idzie na którą stronę, ale chyba, chyba podkreślam - dłuższa idzie na lewą stronę, czyli wkładasz oś w lagę, następnie zakładasz na oś dłuższą tulejkę, potem koło, potem krótszą tulejkę - przepychasz oś do końca i wkręcasz śrubę.

Jeżeli masz dokładne zdjęcie to pewnie na nim widać co i jak z tymi tulejami.

Co do lewa - prawa strona, to tak jak i w samochodzie - patrzysz od strony siedzącego kierowcy.
To mówiłem ja - Jarząbek ;)
Ostatnio zmieniany: 2018/11/09 11:10 przez Zibi dr..
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Regulacja przedniego hamulca 2018/11/09 10:57 #239996

  • sowa
  • sowa Avatar
  • Offline
  • Złoty forowicz
  • 1300C by Sowa custom & Cbr f4i
  • Posty: 2609
  • Otrzymane podziękowania 649
Zibi dr. napisał:
Zwróć sobie uwagę, czy w czasie montażu koła, nie zamieniłeś przypadkiem tulejek dystansowych miejscami (tej z prawej na lewą i odwrotnie) ???
Sprawa banalna, ale ten banał właśnie, powoduje zmianę osiowości całego koła, czego skutkiem może być efekt o którym mówisz.


Jeżeli tulejki są na swoich miejscach i dalej efekt tarcia występuje, to być może źle całość poskręcałeś - to tak mniej więcej punk 3 w poście wyżej.

Napiszę Ci tak na chłopski rozum ;) , jak to wykonać z marszu .

1. Popuścić śrubę osi.
2. Popuść śruby zaciskające lagi na osi koła (te na imbus, dwie na ladze)
3. Postaw motocykl na podnośniku lub innym sposobem podnieś ... znaczy przednie koło ma być w powietrzu - pozwól na tzw odprężenie wszystkich elementów. Sprawdź pokręcając kołem, czy nadal występuje zdecydowane tarcie klocków o tarczę. Jeżeli tak, to znaczyło by, że tulejki zamontowane są odwrotnie.
Jeżeli po odprężeniu tarcie nie występuje i spokojnie da się kręcić kołem to:
4. W pierwszej kolejności dokręć śruby imbusowe w obydwu lagach (momenty dokręcania w manualu)
5. Kontrolujesz kręcąc kołem, czy nie wystąpiły zmiany i czy tarcie czasami nie wróciło.
6. Jeżeli tarcie nie występuje, dokręcasz śrubę osi (momentem z manuala)
7. Kontrolujesz całość pokręcając kołem.
8. Jeżeli jest O.K. opuszczasz podnośnik i heya :)

Ja robię zawsze inaczej, bez podnośnika i pierwsze 6 a następnie 4 i pompuje przodem
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Regulacja przedniego hamulca 2018/11/09 10:59 #239997

no tak, to jasne jest, że lewa jest z lewej :) Spoko, pytam, żeby wiedzieć po prostu, czy są w tej chwili zamontowane prawidłowo, ale dość wyraźnie widać na focie, że lewa jest dłuższa :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Regulacja przedniego hamulca 2018/11/09 11:14 #239998

  • Zibi dr.
  • Zibi dr. Avatar
  • Offline
  • Młodszy forowicz
  • VTX - 1800F
  • Posty: 492
  • Otrzymane podziękowania 415
O.K sowa, zgadzam się jeżeli na 100% wiesz, że tulejki są na swoich miejscach.
To mówiłem ja - Jarząbek ;)
Ostatnio zmieniany: 2018/11/09 11:15 przez Zibi dr..
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
  • Strona:
  • 1
  • 2