sobota, styczeń 19, 2019

Odwiedza nas 212 gości oraz 31 użytkowników.

VTX Polska
Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
Tutaj pytaj, szukaj, prowadź dyskusje na temat zagadnień technicznych VTX

TEMAT: Regulacja gaźnika VTX 1300

Regulacja gaźnika VTX 1300 2019/01/14 10:35 #244590

  • JAJOWAW
  • JAJOWAW Avatar
  • Offline
  • Świeżak
  • Posty: 7
Dzień dobry

Szanowni koledzy chciałbym zapytać czy posiada ktoś instrukcję ustawienia gaźnika x VTX 1300? Posiadam w swoim motocyklu akcesoryjne wydechy Cobra - wolne przeloty jednak ostatnio wykonałem do nich DB kilery . Mam wrażenie że moto dostaje za duzo paliwa strasznie śmierdzi wachą jak zrobię przygazówkę
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Regulacja gaźnika VTX 1300 2019/01/14 12:41 #244598

  • Piotr 1
  • Piotr 1 Avatar
  • Offline
  • Świeżak
  • Posty: 35
  • Otrzymane podziękowania 32
Manual na pewno znajdziesz w necie.
Jeśli ,, zpowolniłeś '' wylot spalin to musisz zmniejszyć dawkę paliwa, wkręcając śrubkę składu mieszank, możesz na szybko wkręcić
pół obrotu, bo świece mogą ucierpieć, ale i tak lepiej mieć bogatszą niż ubogą mieszankę, ze wzgl. na schładzanie gniazd i zaworów.
Poprawne ustawienie to nie jest już takie łatwe, bo manual jest dla nowego silnika, a tu już trzeba wziąść poprawkę na zużycia eksploatacyjne podzespołów gaźnika itp. Podobno skłąd mieszanki dość prawidłowo ustawia się taką specjalną przeźroczystą świecą,
ale ja to robię obserwując kolor świecy ... zaraz po jeździe, ale takiej 30 min.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Regulacja gaźnika VTX 1300 2019/01/14 21:23 #244655

  • GrzegorzF
  • GrzegorzF Avatar
  • Offline
  • Świeżak
  • VTX 1300S, Brzeg, opolskie
  • Posty: 152
  • Otrzymane podziękowania 74
Piotr 1 napisał:
Manual na pewno znajdziesz w necie.
Jeśli ,, zpowolniłeś '' wylot spalin to musisz zmniejszyć dawkę paliwa, wkręcając śrubkę składu mieszank, możesz na szybko wkręcić
pół obrotu, bo świece mogą ucierpieć, ale i tak lepiej mieć bogatszą niż ubogą mieszankę, ze wzgl. na schładzanie gniazd i zaworów.
Poprawne ustawienie to nie jest już takie łatwe, bo manual jest dla nowego silnika, a tu już trzeba wziąść poprawkę na zużycia eksploatacyjne podzespołów gaźnika itp. Podobno skłąd mieszanki dość prawidłowo ustawia się taką specjalną przeźroczystą świecą,
ale ja to robię obserwując kolor świecy ... zaraz po jeździe, ale takiej 30 min.

Aby zmniejszyć skład mieszanki, wkręcamy czy wykręcamy śrubę? :whistle:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re:Regulacja gaźnika VTX 1300 2019/01/14 21:28 #244656

  • Domas
  • Domas Avatar
  • Online
  • Ekspert
  • VTX 1800 F
  • Posty: 2474
  • Otrzymane podziękowania 1360
z tego co pamiętam to wkręcając wzbogacamy

...
Ostatnio zmieniany: 2019/01/14 21:47 przez Domas.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Regulacja gaźnika VTX 1300 2019/01/14 22:51 #244663

  • dragster
  • dragster Avatar
  • Online
  • Świeżak
  • VTX 1300 retro
  • Posty: 107
  • Otrzymane podziękowania 48
Wykręcając zmniejszamy dawkę paliwa
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Regulacja gaźnika VTX 1300 2019/01/14 23:03 #244665

  • Piotr 1
  • Piotr 1 Avatar
  • Offline
  • Świeżak
  • Posty: 35
  • Otrzymane podziękowania 32
Jeżeli śrubka składu mieszanki jest usytuowana tuż za króćcem ssącym, to wkręcając zubożamy a wykręcając wzbogacamy mieszankę, w ten sposób regulujemy ilość paliwa dostarczanego do gaźnika, natomiast jeśli śrubka regulacji składu znajduje się zaraz za airboxem, czyli na " początku " gaźnika, to wówczas regulujemy ilość dostarczanego powietrza.
Najczęściej spotyka się tą pierwszą wersję, czyli wykręcając śrubkę, dostarczamy więcej paliwa.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Regulacja gaźnika VTX 1300 2019/01/15 19:09 #244704

  • GrzegorzF
  • GrzegorzF Avatar
  • Offline
  • Świeżak
  • VTX 1300S, Brzeg, opolskie
  • Posty: 152
  • Otrzymane podziękowania 74
Piotr 1 napisał:
Jeżeli śrubka składu mieszanki jest usytuowana tuż za króćcem ssącym, to wkręcając zubożamy a wykręcając wzbogacamy mieszankę, w ten sposób regulujemy ilość paliwa dostarczanego do gaźnika, natomiast jeśli śrubka regulacji składu znajduje się zaraz za airboxem, czyli na " początku " gaźnika, to wówczas regulujemy ilość dostarczanego powietrza.
Najczęściej spotyka się tą pierwszą wersję, czyli wykręcając śrubkę, dostarczamy więcej paliwa.

Twoim zdaniem w naszych motocyklach wykręcając śrubę wzbogacamy mieszankę wolnych obrotów? :dry:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Regulacja gaźnika VTX 1300 2019/01/15 20:03 #244705

  • Piotr 1
  • Piotr 1 Avatar
  • Offline
  • Świeżak
  • Posty: 35
  • Otrzymane podziękowania 32
Nie znam dokładnie budowy gaźnika VTX 1300, ale jeżeli ta śrubka jest pomiędzy krućcem ssącym a komorą pływakową gaźnika, to wykręcając otwieramy kanalik z paliwem, czyli leci więcej przez co wzbogaca mieszankę.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Regulacja gaźnika VTX 1300 2019/01/15 20:39 #244715

  • GrzegorzF
  • GrzegorzF Avatar
  • Offline
  • Świeżak
  • VTX 1300S, Brzeg, opolskie
  • Posty: 152
  • Otrzymane podziękowania 74
Piotr 1 napisał:
Nie znam dokładnie budowy gaźnika VTX 1300, ale jeżeli ta śrubka jest pomiędzy krućcem ssącym a komorą pływakową gaźnika, to wykręcając otwieramy kanalik z paliwem, czyli leci więcej przez co wzbogaca mieszankę.

vtxpolska.pl/index.php/dane-serwisowe,-s...-serwisówki-vtx.html
Dział 5 od strony 80 ;)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Regulacja gaźnika VTX 1300 Dzisiaj 21:45 #245133

  • Piotr 1
  • Piotr 1 Avatar
  • Offline
  • Świeżak
  • Posty: 35
  • Otrzymane podziękowania 32
Zapoznałem się z tym gaźnikiem :) , więc gdy wykręcamy śrubę składu mieszanki WZBOGACAMY mieszankę paliwowo-powietrzną dostarczaną do cylindrów, czyli odkręcamy jakby kran z paliwem.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.