czwartek, listopad 14, 2019

Odwiedza nas 231 gości oraz 18 użytkowników.

VTX Polska
Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
Tutaj pytaj, szukaj, prowadź dyskusje na temat zagadnień technicznych VTX

TEMAT: Bulgotanie pod zbiornikiem po wyłączeniu silnika

Bulgotanie pod zbiornikiem po wyłączeniu silnika 2019/02/16 22:01 #247495

  • Piotr 1
  • Piotr 1 Avatar
  • Offline
  • Świeżak
  • Posty: 250
  • Otrzymane podziękowania 66
Przełącznik na kierownicy na bank załączony, ale podsunołeś mi następną myśl...masa pod cewką, zaraz w poniedziałek zabieram się za tą cewkę to zn. masę.
Co ciekawe, pomierzyłem multimetrem prąd zasilający cewkę przekaźnika ( czyli w kostce ) i wyszło że jest tam 11.7 v czyli niby prąd dociera, ale gdy prubuję podłączyć tam np żarówkę to du...a nie świeci ??? ...dlaczego jakiś gorszy ten prąd ??? ,już kota dostaję, chciałbym to jakoś ogarnąć , bo dotychczas radziłem sobie z wszystkimi motocyklami jakimi miałem, było ich z 10 nie licząc drobnicy typu , romety, komarki, wsk, shl, cz 350, jawa ts 350 krutko przed vtx 1800 miałem xjr 1300 i wiele innych szlifierek,i we wszystkich robiłem całą obsługę czyli zawory, synchro ipt. i teraz porażka ??? i mam wieżć go na lawecie do serwisu to trochę dla mnie ...obciach
Ostatnio zmieniany: 2019/02/16 22:05 przez Piotr 1.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Bulgotanie pod zbiornikiem po wyłączeniu silnika 2019/02/16 22:41 #247501

  • Bloodhound
  • Bloodhound Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • VTX 1800C/KTM 1190 ADV
  • Posty: 5417
  • Otrzymane podziękowania 3652
Napięcie to nie prąd. Jeśli przewód lub złączka będą gdzieś zaśniedziałe lub nadłamane, wtedy właśnie prądu zabraknie do wysterowania cewki. Z żarówkami podłączanymi do obwodu sterowanego bezpośrednio z ECU radziłbym zachować ostrożność. Żarówka może stanowić zbyt duże obciążenie.
Natomiast warto zmierzyć napięcie w obwodzie obciążonym cewką przekaźnika. Może się okazać, że 11,7V praktycznie się wyzerowało, czyli gdzieś mamy lipny kontakt.
Tak sobie myślę, czy przy tych próbach świeci się kontrolka luzu (Neutral)? Na wszelki wypadek włącz zapłon, wciśnij klamkę sprzęgła i może pompa ożyje.
Piszesz, że kill switch jest załączony, OK. Ale czy przemierzałeś ten obwód? W elektryce mówimy, że coś jest załączone, jeśli faktycznie obwód jest zamknięty, a nie tylko na taki wygląda.
:lol: Nie jestem qrwa dziwny. Jestem z edycji limitowanej. :lol:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): Waldemar, Piotr 1

Bulgotanie pod zbiornikiem po wyłączeniu silnika 2019/02/16 22:52 #247502

  • Waldemar
  • Waldemar Avatar
  • Offline
  • Świeżak
  • VTX1800c
  • Posty: 240
  • Otrzymane podziękowania 112
Bloodhound mówisz same konkrety, ja na temat rozdłubywania kompa tylko przybliżyłem temat a co do awarii cały czas pisze jedno że szukać podstaw i miedzy innymi masowania.A chodzi mi po głowie czy dobrze pompa podłączona ale nie będe wymyślał mam nadzieje że na tyle błędu nie popełnił ;)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Bulgotanie pod zbiornikiem po wyłączeniu silnika 2019/02/16 22:56 #247504

  • Waldemar
  • Waldemar Avatar
  • Offline
  • Świeżak
  • VTX1800c
  • Posty: 240
  • Otrzymane podziękowania 112
Piotr1 piszesz że namierzyłeś 11,7v ale w stosunku do której masy? jak mierzysz to na stykach cewki
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Bulgotanie pod zbiornikiem po wyłączeniu silnika 2019/02/16 23:34 #247508

  • Piotr 1
  • Piotr 1 Avatar
  • Offline
  • Świeżak
  • Posty: 250
  • Otrzymane podziękowania 66
W tej kostce są dwa plusy i dwa minusy, i tak: przewód czarno/biały i brązowo/czarny to jeden komplet który powinien zasilić cewkę przekaźnika, a drugi komplet to przewód czarno/biały i brązowy, które po zmostkowaniu załączą pompę. W obydwu parach przewód czarno/biały to plus, i obie pary styków w kostce ( po włączeniu zapłonu ) mają po 11.7 v , z tą tylko różnicą że żarówka podłączona pod przewody ; czarno/ biały z brązowym, zaświeci, a podłączona pod przewód czarrno/biały z brązowoczarnym nie świeci ...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Bulgotanie pod zbiornikiem po wyłączeniu silnika 2019/02/16 23:42 #247510

  • Piotr 1
  • Piotr 1 Avatar
  • Offline
  • Świeżak
  • Posty: 250
  • Otrzymane podziękowania 66
Luz swieci, muszę jednak jeszcze dobrać się do czujnika kosy i przechyłu, niby sprawdzałem, ale... trochę trudniej sprawdzić ten przechyłowy, bo tam są trzy przewody, a gdy są dwa to jest oczywiste że gdy jest ćiągłość obwwodu to znaczy że jest załączony czyli blokujący.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Bulgotanie pod zbiornikiem po wyłączeniu silnika 2019/02/17 00:01 #247511

  • Bloodhound
  • Bloodhound Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • VTX 1800C/KTM 1190 ADV
  • Posty: 5417
  • Otrzymane podziękowania 3652
Bo Br/Bl jest linią sterowaną z ECU i jak pisałem, obciążanie jej żarówką nie jest dobrym pomysłem. Ile W ma ta żarówka?
Po drugie, jeśli nie są spełnione wymagane warunki (KSwitch-ON, Side Stand-UP, Bank Angle-ON), ECU nie poda sterowania na przekaźnik pompy.
:lol: Nie jestem qrwa dziwny. Jestem z edycji limitowanej. :lol:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Bulgotanie pod zbiornikiem po wyłączeniu silnika 2019/02/17 00:14 #247513

  • Waldemar
  • Waldemar Avatar
  • Offline
  • Świeżak
  • VTX1800c
  • Posty: 240
  • Otrzymane podziękowania 112
Piotr nie obraź się od kiedy nie startuje ci pompa?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Bulgotanie pod zbiornikiem po wyłączeniu silnika 2019/02/17 00:33 #247516

  • Bloodhound
  • Bloodhound Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • VTX 1800C/KTM 1190 ADV
  • Posty: 5417
  • Otrzymane podziękowania 3652
Grzebnąłem trochę w necie na temat problemu i jest tak - na Br/Bl jest podawana masa z ECU. Jeśli przy mostkowaniu zasilania pompy coś Ci się omsknęło i podałeś +12 na ten przewód, to tranzystor w ECU mógł odejść do krainy wiecznych łowów.
Ale zanim skoczy Ci ciśnienie, dokładnie sprawdź obwody, o których już wspominaliśmy z kill switchem na czele.
:lol: Nie jestem qrwa dziwny. Jestem z edycji limitowanej. :lol:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): Piotr 1

Bulgotanie pod zbiornikiem po wyłączeniu silnika 2019/02/17 07:06 #247520

  • Piotr 1
  • Piotr 1 Avatar
  • Offline
  • Świeżak
  • Posty: 250
  • Otrzymane podziękowania 66
Pompa nie startuje od czasu montażu nowego filtra paliwa, czyli w sumie po drugim teście pompy, z tym że po pierwszym teście już nie sprawdzałem poprawności działania pompy, tylko zabrałem się za wymianę filtra i następnie test wyszedł ok no i po montażu lipa . Żarówka którą sprawdzałem kostki to w sumie żaróweczka/próbnik na 12 v.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Bulgotanie pod zbiornikiem po wyłączeniu silnika 2019/02/17 10:52 #247547

  • Waldemar
  • Waldemar Avatar
  • Offline
  • Świeżak
  • VTX1800c
  • Posty: 240
  • Otrzymane podziękowania 112
w servisówce sekcja 5-48 tam masz co sprawdzić na dzień dobry,tak jak kolega pisze jeśli sie nie pizgnołeś ze zworką to komp nie powinien ucierpieć. Jeśli to sprawne szukać po czujnikach. Reszte bezpieczników też posprawdzaj.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): Piotr 1

Bulgotanie pod zbiornikiem po wyłączeniu silnika 2019/02/17 13:05 #247554

  • Piotr 1
  • Piotr 1 Avatar
  • Offline
  • Świeżak
  • Posty: 250
  • Otrzymane podziękowania 66
Jest jeszcze jedna dziwna a może i normalna sprawa, bo VTX a mam krótko.
Więc tak: dzisiaj zrobiłem mostek w kostce i wlałem mu prawie 4 l paliwa z kanistra, następnie podjechałem dotankować trochę bo świeciła kontrolka rezerwy, wlałem tylko 5 l i pojechałem na krótką ok 20-25 km traskę, i po ok 15 km zaczeła się " żarzyć " nie świecić tylko żarzyć kontrolka rezerwy, czy on tak ma że rezerwa zapala się przy 8-9 litrów ? i kontrolka się żarzy ? czy może tam szukać jakiegoś zwarcia/przebicia ?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Bulgotanie pod zbiornikiem po wyłączeniu silnika 2019/02/17 13:43 #247555

  • Toma
  • Toma Avatar
  • Offline
  • Świeżak
  • Była VTX 1800C 2002 . Jest ST1300 2007 Mława
  • Posty: 168
  • Otrzymane podziękowania 33
Piotr 1 napisał:
Jest jeszcze jedna dziwna a może i normalna sprawa, bo VTX a mam krótko.
Więc tak: dzisiaj zrobiłem mostek w kostce i wlałem mu prawie 4 l paliwa z kanistra, następnie podjechałem dotankować trochę bo świeciła kontrolka rezerwy, wlałem tylko 5 l i pojechałem na krótką ok 20-25 km traskę, i po ok 15 km zaczeła się " żarzyć " nie świecić tylko żarzyć kontrolka rezerwy, czy on tak ma że rezerwa zapala się przy 8-9 litrów ? i kontrolka się żarzy ? czy może tam szukać jakiegoś zwarcia/przebicia ?

Tak ma.Kontrolka najpierw się żarzy , a potem powiedzmy dopiero świeci.
"Nie sztuką jest jechać,sztuką jest jeździć"
Ostatnio zmieniany: 2019/02/17 20:23 przez Toma.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): Piotr 1

Bulgotanie pod zbiornikiem po wyłączeniu silnika 2019/02/17 14:04 #247557

  • Piotr 1
  • Piotr 1 Avatar
  • Offline
  • Świeżak
  • Posty: 250
  • Otrzymane podziękowania 66
Ok, to spoko :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Bulgotanie pod zbiornikiem po wyłączeniu silnika 2019/02/17 22:38 #247604

  • Waldemar
  • Waldemar Avatar
  • Offline
  • Świeżak
  • VTX1800c
  • Posty: 240
  • Otrzymane podziękowania 112
no i przy okazji odpowiedź masz jak tylko zrobiłeś zworke i jeździłeś zostały dwie rzeczy przekaźnik i komp .
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): Piotr 1