wtorek, czerwiec 25, 2019

Odwiedza nas 737 gości oraz 23 użytkowników.

VTX Polska
Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
Tutaj pytaj, szukaj, prowadź dyskusje na temat zagadnień technicznych VTX
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: VTX1300S wysokie spalanie

VTX1300S wysokie spalanie 2019/06/11 17:55 #257019

  • wicher82
  • wicher82 Avatar
  • Offline
  • Świeżak
  • VTX 1300S 2003r
  • Posty: 7
Witam
Od kilku miesięcy posiadam VTX 1300S z 2003r
Motocykl po zakupie przeszedł u mechanika regulację zaworów, mycie i regulacje gaźnika.
Przy oddawaniu do mechanika zgłosiłem tylko jeden problem że motocykl przy wysokich obrotach przerywał, tak ja by mu brakowało paliwa.
Ostatnio zauważyłem że mam dosyć wysokie spalanie bo przy cyklu mieszanym przy w miarę spokojnej jeździe pali 10l/100km
Wydaje mi się że jest to troszkę za dużo ale tutaj liczę na wypowiedz bardziej doświadczonych kierowników.

Rozmawiałem już z magikiem który przeprowadzał regulacje i powiedział że przy okazji regulacji podniósł mi zaworek iglicowy w związku że zgłosiłem ww. przypadłość na wysokich obrotach.
Moje pytanie czy podniesienie iglicy w tym przypadku to dobre rozwiązanie bo gdzieś wyczytałem że tą reguluje się gdy jest problem z zakresem średnich obrotów.
Dodam że motong ma wydechy COBRA, oraz filtr K&N
Motocykl pracuje bez zarzutu, ładnie pali, jedyne do czego mogę mieć uwagi do drgania siedzenia pod tyłkiem podczas przyśpieszania ale mam dość twarde siedzenie Corbina i wydaje mi się że to ono jest przyczyną.
Będę wdzięczny za wszelkie porady i sugestie jak ugryźć ten temat.
Pozdrawiam
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

VTX1300S wysokie spalanie 2019/06/11 18:25 #257033

  • adimart
  • adimart Avatar
  • Offline
  • Ekspert
  • Posty: 1874
  • Otrzymane podziękowania 639
Te wysokie obroty to moze kreciles go do odciecia i Ci wtedy przerywalo?
Każdy z nas jest aniołem z jednym skrzydłem,polecieć możemy dopiero wtedy gdy przytulimy drugą osobę.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

VTX1300S wysokie spalanie 2019/06/11 22:37 #257069

  • dragster
  • dragster Avatar
  • Offline
  • Świeżak
  • VTX 1300 r
  • Posty: 141
  • Otrzymane podziękowania 53
No pali dużo za dużo, :) ,nawet przy mocnym pałowaniu nie przekroczyłem nigdy 7,5 litra..
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

VTX1300S wysokie spalanie 2019/06/12 00:08 #257082

  • macko
  • macko Avatar
  • Offline
  • Młodszy forowicz
  • VTX 1300 Tourer, Junak M10, SHL M17 Gazela
  • Posty: 417
  • Otrzymane podziękowania 277
10 litrów na setkę to zdecydowanie za dużo. Mnie przy jeździe we dwoje (w tym ja - a do lekkich nie należę...) z prędkością do 130 pali ok. 6.5l/100km. Nie liczysz czasem zużycia w litrach na 100 mil ? - może głupie pytanie ale znam takiego co tak liczył i też wychodziło mu dużo...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

VTX1300S wysokie spalanie 2019/06/12 00:18 #257084

  • Beny
  • Beny Avatar
  • Offline
  • Platynowy forowicz
  • VTX 1800N3 2007
  • Posty: 7799
  • Otrzymane podziękowania 3040
Wicher,
może ułatwię sprawę (a może nie)
Ile km (albo mil) przejeżdżasz na 1 baku?
Powiem Ci szczerze., że nie wiem ile pali mój smok, ale do zapalenia się rezerwy potrzebuje 160 - 170mil...
Mojemu 1800 potrzeba ok 17 litrów do przejechania 170mil, czyli ok 1l/10mil...
Zaczynam liczyć: 1l/16km to daje ok 6,25l / 100km :woohoo:
Właśnie się dowiedziałem, ile wciąga mój VTX.
Ale przez 7 lat użytkowania maszyny miałem to w du...ie.
Bo liczy się na czym jeździsz... ;) :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

VTX1300S wysokie spalanie 2019/06/12 07:37 #257096

  • wicher82
  • wicher82 Avatar
  • Offline
  • Świeżak
  • VTX 1300S 2003r
  • Posty: 7
Na baku zrobiłem 101mil, potem zalałam mu 15.8l pod korek jak poprzednio. Stąd wnioski.
Przy poprzednim sprawdzaniu w ten sposób wyszło podobnie ale wówczas nie mogłem uwierzyć :blink:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

VTX1300S wysokie spalanie 2019/06/12 07:37 #257097

  • Lyroj Il
  • Lyroj Il  Avatar
  • Offline
  • Ekspert
  • Posty: 1610
  • Otrzymane podziękowania 1073
Beny wszystko się zgadza frajda ważniejsza :)
Ale spalanie na poziomie 10l/100km świadczy o awarii.
Za dużo paliwa nie jest zdrowe dla silnika jeżeli jeszcze złe zmieszane z powietrzem to wręcz zabójcze.
Regulacja konieczna !!!
Ps.
Many za dużo wlał paliwa A za mało pozostałych komponentów i oczko się zepsuło :lol:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re:VTX1300S wysokie spalanie 2019/06/12 08:19 #257102

  • gajor
  • gajor Avatar
  • Online
  • Platynowy forowicz
  • 1,8 Custom & KTM 1190
  • Posty: 7984
  • Otrzymane podziękowania 3130
Co tu gadać ,
Tak wicher jak i many nie miał szczęścia do mechaników :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Chwilowo Kocham również KTMy
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

VTX1300S wysokie spalanie 2019/06/12 08:47 #257104

  • wicher82
  • wicher82 Avatar
  • Offline
  • Świeżak
  • VTX 1300S 2003r
  • Posty: 7
adimart napisał:
Te wysokie obroty to moze kreciles go do odciecia i Ci wtedy przerywalo?

adimart
Jak się tak zastanowić to możesz możesz mieć rację. Wyglądało to mniej więcej tak że na same górze obrotów była przerwa i ciąg na przemiennie w bardzo krótkich odstępach czasu.

Pytanie do wszystkich - czy jest może ktoś z okolic Mielca (niekoniecznie bardzo blisko) kto mógłby ten gaźnik wyregulować.
Trochę się obawiam samemu za to brać.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

VTX1300S wysokie spalanie 2019/06/12 11:36 #257124

  • Beny
  • Beny Avatar
  • Offline
  • Platynowy forowicz
  • VTX 1800N3 2007
  • Posty: 7799
  • Otrzymane podziękowania 3040
Jesli to nie za dalego od Ciebie, to LeszekR z Zamościa ma chyba gaźnik w małym palcu.
Napisz mu priva B)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

VTX1300S wysokie spalanie 2019/06/15 13:55 #257307

  • wicher82
  • wicher82 Avatar
  • Offline
  • Świeżak
  • VTX 1300S 2003r
  • Posty: 7
Witam ponownie
Postanowiłem sam spróbować ogarnąć ten temat.
Rozebrałem częściowo gaźnik i już wiem że śrubę składu mieszanki aktualnie mam odkręcona na 2 obroty.
Nie wiem tylko jak ustawić tą iglicę którą regulował mechanik.
Aktualnie jest ona ustawiona na 2 rowek czyli jest dość wysoko w stosunku do korpusu gaźnika.
Cze wie ktoś jak ona powinna być ustawiona lub jak jest fabrycznie.

Drugie moje pytanie to w jaki sposób sprawdzić czy zaworek ssania jest szczelny.
Czy będą jakieś widoczne śladu zużycia lub czy jest jakaś metoda na jego sprawdzenie.

Poniżej zdjęcie iglicy na której widać jej aktualne ustawienie

Ten obraz jest ukryty dla gości. Zaloguj się lub zarejestruj aby go zobaczyć.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

VTX1300S wysokie spalanie 2019/06/15 14:02 #257308

  • cola
  • cola Avatar
  • Offline
  • Ekspert
  • Kiedyś Honda VTX 1300 teraz INNOWIERCA
  • Posty: 2192
  • Otrzymane podziękowania 937
Może to Ci pomoże.


Ten obraz jest ukryty dla gości. Zaloguj się lub zarejestruj aby go zobaczyć.



Ten obraz jest ukryty dla gości. Zaloguj się lub zarejestruj aby go zobaczyć.


Sprawdź czy masz obcięty plastikowy sworzeń nad iglicą.
Remek
YAMAHA XV1900 Stratoliner
Ostatnio zmieniany: 2019/06/15 14:07 przez cola.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): leczmo, wicher82

VTX1300S wysokie spalanie 2019/06/15 22:49 #257323

  • sowa
  • sowa Avatar
  • Offline
  • Złoty forowicz
  • Cbr f4i , Z800
  • Posty: 2729
  • Otrzymane podziękowania 768
Jak mnie pamięć nie myli to jest tuningowa iglica , bo ori jest inna, jak Masz rozebrany gaźnik to powiedz jaka jest dysza główna?
Ta podkladke zapnij na środkowy rowek
Ostatnio zmieniany: 2019/06/15 22:50 przez sowa.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): wicher82

VTX1300S wysokie spalanie 2019/06/17 11:32 #257387

  • wicher82
  • wicher82 Avatar
  • Offline
  • Świeżak
  • VTX 1300S 2003r
  • Posty: 7
Cola.
...Dzięki za ściągawkę na pewno pomoże.

Sowa.
...dzięki za cenna wskazówkę. Dziś to sprawdzę i zrobię fotkę i wrzucę tutaj bo nie mam pojęcia co tam siedzi.

W miedzy czasie wrzucam fotkę zaworku ssania, ponawiając prośbę o określenie jak można go ocenić czy jest sprawny. Jak dla mnie wizualnie nie widzę tam nic dziwnego może poza tym że z jednej strony jest taki ciemny nalot a z drugiej jest w miarę czysty.
To jednak chyba nie wiele pomoże bo gaźnik był z 1.5 miecha temu w myjce ultradźwiękowej.


Ten obraz jest ukryty dla gości. Zaloguj się lub zarejestruj aby go zobaczyć.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

VTX1300S wysokie spalanie 2019/06/18 20:30 #257545

  • wicher82
  • wicher82 Avatar
  • Offline
  • Świeżak
  • VTX 1300S 2003r
  • Posty: 7
sowa napisał:
Jak mnie pamięć nie myli to jest tuningowa iglica , bo ori jest inna, jak Masz rozebrany gaźnik to powiedz jaka jest dysza główna?
Ta podkladke zapnij na środkowy rowek

Dziś udało mi się sprawdzić tą dyszę.
Jest na niej nr 185
Cz zmienia to jakoś ustawienie iglicy czy dale ma być na 3 wpuście?
Czy fakt że oprócz wydechów COBRA posiadam również filtr K&N wpływa na ustawienie tej iglicy. Na ściądze dwa posty wyżej piszę żeby w takim przypadku ustawić na 4 wpust?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
  • Strona:
  • 1
  • 2