sobota, październik 19, 2019

Odwiedza nas 107 gości oraz 4 użytkowników.

VTX Polska
Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
Tutaj pytaj, szukaj, prowadź dyskusje na temat zagadnień technicznych VTX
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: pomocy pilne!!! padł regler

pomocy pilne!!! padł regler 2019/07/08 13:17 #259008

  • sebax777
  • sebax777 Avatar
  • Offline
  • Świeżak
  • VTX 1300
  • Posty: 47
  • Otrzymane podziękowania 8
Witam jak w temacie
padł mi prawdopodobnie regulator napięcia

prądy z alternatora po odłączeniu kostki z 3 żółtymi - pomiędzy 33-60v zmiennego
ale po podpięciu pod regulator to pomiędzy żółtymi 1.4v zmiennego i ładowania brak
czy to zwara jakaś na regulatorze ??

i pytanko czy ktoś ma może regulator od 1300 z 2003r. ja mam sh579da
może jakiś zamiennik podejdzie??
od cbr 900 929 jest taki sam, tylko nie mam pojęcia czy da radę(czy uciągnie) może się ktoś orientuje w temacie
allegro.pl/oferta/regulator-napiecia-cbr...sEAQYBCABEgKm0vD_BwE

Pozdrawiam
Z naprawą motocykla
jest jak z pierdnięciem,
nic na siłę
bo gówno wyjdzie
Ostatnio zmieniany: 2019/07/08 13:24 przez sebax777.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

pomocy pilne!!! padł regler 2019/07/08 13:34 #259009

  • Maja
  • Maja Avatar
  • Offline
  • Senior forum
  • VTX 1800 R
  • Posty: 967
  • Otrzymane podziękowania 371
Ja przechodziłem sprawe z regulatorem w 1.8
ładowanie było 18V, kupiłem używany u Helmuta bo nowy oryginał w PL 1150zł
zamienników nie polecam bo i tak padnie

www.boonstraparts.com/pl/cz%C4%99%C5%9B%...h579db&ID=B10000QXND
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

pomocy pilne!!! padł regler 2019/07/08 14:02 #259011

  • sebax777
  • sebax777 Avatar
  • Offline
  • Świeżak
  • VTX 1300
  • Posty: 47
  • Otrzymane podziękowania 8
kurcze to prawie 6 stówek
zamiennik 300-380 ale jak mówisz że i tak szajs
mam kumpla ma 1300 ale z 2005r podmienię żeby mieć pewność
ale i tak zaboli :-(
Z naprawą motocykla
jest jak z pierdnięciem,
nic na siłę
bo gówno wyjdzie
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

pomocy pilne!!! padł regler 2019/07/08 19:15 #259042

  • Maja
  • Maja Avatar
  • Offline
  • Senior forum
  • VTX 1800 R
  • Posty: 967
  • Otrzymane podziękowania 371
Szukaj jeszcze ne yebayu niemieckim ja zaplacilem 50euro
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re:pomocy pilne!!! padł regler 2019/07/08 19:27 #259043

  • sebax777
  • sebax777 Avatar
  • Offline
  • Świeżak
  • VTX 1300
  • Posty: 47
  • Otrzymane podziękowania 8
No to teraz zagadka
Podłączone u kumpla sam regler i ładowanie 14.7
A u mnie 0.85v
O co chodzi?
Z alternatora wychodzi od25 do 60v zależy od obrotów zmiennego pomiędzy żółtymi oczywiście zanim podłącze regulator.
Po podłączeniu regulatora pomiędzy żółtymi zostaje 1.4 zmiennego

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Z naprawą motocykla
jest jak z pierdnięciem,
nic na siłę
bo gówno wyjdzie
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re:pomocy pilne!!! padł regler 2019/07/08 22:13 #259060

  • sebax777
  • sebax777 Avatar
  • Offline
  • Świeżak
  • VTX 1300
  • Posty: 47
  • Otrzymane podziękowania 8
i jeszcze jedno pytanie
czy regulator w vtx potrzebuje wzbudzenia do działania?
czy po prostu wystarczy zasilić z alternatora i już?
bo jeśli potrzebuje wzbudzenia- to może być tam problem
Z naprawą motocykla
jest jak z pierdnięciem,
nic na siłę
bo gówno wyjdzie
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re:pomocy pilne!!! padł regler 2019/07/09 08:34 #259072

  • macko
  • macko Avatar
  • Offline
  • Senior forum
  • VTX 1300 Tourer, Junak M10, SHL M17 Gazela
  • Posty: 606
  • Otrzymane podziękowania 418
Od razu zaznaczam, że teoretyzuję bo nie miałem okazji w praktyce zmierzyć się z takim problemem. Ale co ja bym zrobił:
zakładając, że regulator masz dobry (u kumpla działa) to albo masz zwarcie w układzie za regulatorem albo coś jest nie tak z alternatorem. Zwarcie wykluczyć łatwo odpinając z kostki regulatora biało czerwone kable i podłączyć do nich np.żarówkę (żeby było obciążenie). Warto też sprawdzić masę regulatora - dwa zielone kable w kostce (piszę o 1300 - bo taki mam schemat). Druga rzecz to sam alternator. Można zmierzyć rezystancję poszczególnych cewek i porównać to z takim samym pomiarem u kumpla - w sprawnym alternatorze. Według serwisówki rezystancja to 0,22 - 0,34 Ohm w 20 stopniach C. Poza tym, czy napięcie jakie podajesz jest równe na wszystkich trzech uzwojeniach (fazach) ? Z pomiarem napięcia zmiennego w takim układzie to jest mała lipa ponieważ większość mierników/multimetrów jest wyskalowana dla napięcia o częstotliwości 50Hz, z alternatora częstotliwość jest zmienna, zależy od obrotów. Dlatego dobrze porównać to z pomiarem tym samym miernikiem w sprawnym układzie. Można też (ja bym tak zrobił) zmierzyć napięcie pod jakimś obciążeniem. Alternator ma moc ok. 360 W co daje ok. 120W na jedną fazę. Ja bym podłączył np. żarówkę 40W (taką na 230V) - będzie jakimś obciążeniem. Wtedy zmierzyłbym napięcie zmienne z każdej fazy - a jeśli można to porównać z takim samym pomiarem w sprawnym układzie to w ogóle luks. Ale idąc w/g serwisówki to parametrem na podstawie którego stwierdzają poprawność alternatora jest rezystancja cewki. Zacząłbym od jej pomiaru dobrym miernikiem i porównałbym z pomiarem u kumpla.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

pomocy pilne!!! padł regler 2019/07/09 08:52 #259075

  • marikmw
  • marikmw Avatar
  • Offline
  • Świeżak
  • VTX1300S, Piaseczno
  • Posty: 273
  • Otrzymane podziękowania 182
Sprawdzic czy dobry alternator mozna jeszcze sprawdzając czy niema zwarcia między kazdym żółtym przewodem z alternatora na masę. Niestety mnie spotkał pech na wycieczce we Włoszech, padl alternator - ma zwarcie miedzy kazdym żoltym przewodem i masą. Jade na akumulatorze bez swiatel. Jednego aku wystarcza na jakies 200 -250 km. Mam pytanie czy warto odłączyć calkowicie alternator. Rozpiac kostki. Czy przypadkiem padnięty alternator nie pobiera prądu z akumulatora?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

pomocy pilne!!! padł regler 2019/07/09 09:18 #259080

  • macko
  • macko Avatar
  • Offline
  • Senior forum
  • VTX 1300 Tourer, Junak M10, SHL M17 Gazela
  • Posty: 606
  • Otrzymane podziękowania 418
Słuszna uwaga z pomiarem rezystancji do masy - niestety wynikająca z doświadczenia ...
Co do odpięcia regulatora to wydaje mi się, że nie powinno to mieć wpływu - w regulatorze jest prostownik robiący napięcie stałe ze zmiennego i teoretycznie powinien odseparować. W praktyce można odpiąć, nic to w zaistniałej sytuacji nie popsuje. Czy jak jedziesz bez ładowania masz światła ? - w szczególności mijania ? Jeśli tak to może uda Ci się gdzieś kupić żarówkę LED-ową, ma znacznie mniejszy pobór prądu, na dłużej starczy akumulator.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

pomocy pilne!!! padł regler 2019/07/09 09:19 #259081

  • macko
  • macko Avatar
  • Offline
  • Senior forum
  • VTX 1300 Tourer, Junak M10, SHL M17 Gazela
  • Posty: 606
  • Otrzymane podziękowania 418
Sorry, właśnie doczytałem się, że jedziesz bez świateł. Jedź ostrożnie !
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re:pomocy pilne!!! padł regler 2019/07/09 10:13 #259089

  • sebax777
  • sebax777 Avatar
  • Offline
  • Świeżak
  • VTX 1300
  • Posty: 47
  • Otrzymane podziękowania 8
A więc tak
Kostka za regulatorem sprawdzona żarówką i pomiędzy czerwonymi i zielonymi świeci A pomiędzy tym samym kolorem nie _ czyli ok.
Alternator ma ten sam prąd na każdym połączeniu
Miernik na 200 Ohm i pokazuje pomiędzy żółtymi 1.2 na każdym tyle samo
Znalazłem stary regulator od cbr i podłącze go pod alternator i akumulator i sprawdzę ładowanie
Jeśli nie będzie to coś nie tak z alternatorem.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Z naprawą motocykla
jest jak z pierdnięciem,
nic na siłę
bo gówno wyjdzie
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re:pomocy pilne!!! padł regler 2019/07/09 11:44 #259094

  • sebax777
  • sebax777 Avatar
  • Offline
  • Świeżak
  • VTX 1300
  • Posty: 47
  • Otrzymane podziękowania 8
Jeszcze jedna próba była z dodatkowym przewodem od akumulatora do kostki wychodzącej z regulatora. I eureka ładowanie 14.5
Teraz zostało przeszukać przewody od kostki te czerwone bo któryś jak dostaje obciążenie to nie działa. Może trzyma tylko 1 włosek albo jest przełamany.
W każdym razie żarówką sprawdzane i było ok.
Szukam dalej

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Z naprawą motocykla
jest jak z pierdnięciem,
nic na siłę
bo gówno wyjdzie
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re:pomocy pilne!!! padł regler 2019/07/09 11:55 #259095

  • macko
  • macko Avatar
  • Offline
  • Senior forum
  • VTX 1300 Tourer, Junak M10, SHL M17 Gazela
  • Posty: 606
  • Otrzymane podziękowania 418
Brawo TY, ale ten czerwony (w/g serwisówki biało-czerwony) nie idzie z regulatora bezpośrednio do akumulatora tylko prawdopodobnie przez główny bezpiecznik 30 A gdzieś przy styczniku rozrusznika. W następnym poście wysle Ci fragment schematu.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re:pomocy pilne!!! padł regler 2019/07/09 11:57 #259096

  • macko
  • macko Avatar
  • Offline
  • Senior forum
  • VTX 1300 Tourer, Junak M10, SHL M17 Gazela
  • Posty: 606
  • Otrzymane podziękowania 418
Pierwszy od prawej przewód R/W idzie z kostki regulatoraTen obraz jest ukryty dla gości. Zaloguj się lub zarejestruj aby go zobaczyć.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re:pomocy pilne!!! padł regler 2019/07/09 12:06 #259097

  • macko
  • macko Avatar
  • Offline
  • Senior forum
  • VTX 1300 Tourer, Junak M10, SHL M17 Gazela
  • Posty: 606
  • Otrzymane podziękowania 418
Także sprawdź ten bezpiecznik i jego okolice....
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
  • Strona:
  • 1
  • 2