poniedziałek, maj 21, 2018

Odwiedza nas 171 gości oraz 20 użytkowników.

VTX Polska
Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
Tutaj pytaj, szukaj, prowadź dyskusje na temat zagadnień technicznych VTX
  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3

TEMAT: Spocony Cylinder

Spocony Cylinder 2014/02/16 11:45 #21360

  • Maja
  • Maja Avatar
  • Offline
  • Senior forum
  • VTX 1800 R
  • Posty: 846
  • Otrzymane podziękowania 313
W tym miejscu w zeszłym roku było lekkie zapocenie teraz jest już więcej oleju
w czym problem jak to usunąć ile może kosztować naprawa?
Z góry dzięki za odp

Ten obraz jest ukryty dla gości. Zaloguj się lub zarejestruj aby go zobaczyć.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Spocony Cylinder 2014/02/16 12:07 #21361

  • Marnypopi$
  • Marnypopi$ Avatar
  • Offline
  • Młodszy forowicz
  • HD Vtxowy
  • Posty: 392
  • Otrzymane podziękowania 156
Wymiana uszczelki pokrywy zaworów i przestanie lecieć - jest to wiadomość optymistyczna/ Pesymistyczna to ta aby to wymienić trzeba najlepiej wyjąć silnik. Też mi się pociło w tym miejscu i kropelka oleju spływała odrywała się i oblewała plastikowy boczek i buty plecaczka. W trasie tych kropelek było sporo ;-) Uszczelka kosztowała grosze ale wymina była pracochłonna.
Rozwiązanie głodu i bezrobocia :

Głodni niech zjedzą bezrobotnych ;-)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Spocony Cylinder 2014/02/16 12:35 #21362

  • Zajonc
  • Zajonc Avatar
  • Offline
  • Świeżak
  • VTX1800C '07 Białystok
  • Posty: 82
  • Otrzymane podziękowania 7
Maja napisał:
W tym miejscu w zeszłym roku było lekkie zapocenie teraz jest już więcej oleju
w czym problem jak to usunąć ile może kosztować naprawa?

Jaki masz przebieg moto i na jakim oleju śmigasz?
lajf is brutal, and samtajms kopas w dupas
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Spocony Cylinder 2014/02/16 12:37 #21363

  • Maja
  • Maja Avatar
  • Offline
  • Senior forum
  • VTX 1800 R
  • Posty: 846
  • Otrzymane podziękowania 313
Zajonc napisał:
Maja napisał:
W tym miejscu w zeszłym roku było lekkie zapocenie teraz jest już więcej oleju
w czym problem jak to usunąć ile może kosztować naprawa?

Jaki masz przebieg moto i na jakim oleju śmigasz?

17 000 mil motul 10w
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Spocony Cylinder 2014/02/16 15:15 #21369

  • LUIS
  • LUIS Avatar
  • Offline
  • Senior forum
  • 1800C 02 Warszawa/Skarżysko-Kam
  • Posty: 850
  • Otrzymane podziękowania 118
albo coś z moją pamiecią ale pod pokrywą zaworów nie ma chyba uszczelki jest lico do lica. Ja bym spróbował to to 1 cylinder i tam trochę miejsca jest. Ja miałem podobnie ale na drugim i skończyło się na wyjęciu silnika
Marnypopi$ napisał:
Wymiana uszczelki pokrywy zaworów i przestanie lecieć - jest to wiadomość optymistyczna/ Pesymistyczna to ta aby to wymienić trzeba najlepiej wyjąć silnik. Też mi się pociło w tym miejscu i kropelka oleju spływała odrywała się i oblewała plastikowy boczek i buty plecaczka. W trasie tych kropelek było sporo ;-) Uszczelka kosztowała grosze ale wymina była pracochłonna.
"...nikt nie będzie mi mówił jak mam żyć i jak mam jeździć, bo nikt za mnie nie będzie umierał..."
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Spocony Cylinder 2014/02/16 17:16 #21376

  • Bloodhound
  • Bloodhound Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • VTX 1800C/KTM 1190 ADV
  • Posty: 4566
  • Otrzymane podziękowania 2571
Między pokrywą zaworów, a cylindrem nie ma dedykowanej uszczelki. Uszczelnia się to odpowiednim uszczelniaczem silikonowym.
Przedni cylinder robi się łatwo. Tylnemu towarzyszy intensywny słowotok określeń powszechnie uznawanych za wulgarne i obraźliwe. Da się to zrobić bez wyjmowania silnika (mowa o tylnym) - wystarczy go opuścić w ramie. Sprawdzone w praktyce.
Jako uszczelniacz polecam TO.
:lol: Nie jestem qrwa dziwny. Jestem z edycji limitowanej. :lol:
Ostatnio zmieniany: 2014/02/16 18:55 przez Bloodhound.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Spocony Cylinder 2014/02/16 17:51 #21380

  • Zajonc
  • Zajonc Avatar
  • Offline
  • Świeżak
  • VTX1800C '07 Białystok
  • Posty: 82
  • Otrzymane podziękowania 7
Maja napisał:

17 000 mil motul 10w

pytam bo u mnie w fabrycznie nowym motocyklu też miałem takie pocenie dokładnie w tym samym miejscu... przeszło samo po około 2000km i zmianie oleju na motul 7100
lajf is brutal, and samtajms kopas w dupas
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Spocony Cylinder 2014/02/16 22:05 #21406

  • LUIS
  • LUIS Avatar
  • Offline
  • Senior forum
  • 1800C 02 Warszawa/Skarżysko-Kam
  • Posty: 850
  • Otrzymane podziękowania 118
chyba miałem zaćmę patrząc na zdjęcie bo to przeca 2 cylinder czyli to co u mnie ale miło że nie mam sklerozy i dobrze pamiętam ze tam nie ma iuszczelkiZajonc napisał:
Maja napisał:

17 000 mil motul 10w

pytam bo u mnie w fabrycznie nowym motocyklu też miałem takie pocenie dokładnie w tym samym miejscu... przeszło samo po około 2000km i zmianie oleju na motul 7100
"...nikt nie będzie mi mówił jak mam żyć i jak mam jeździć, bo nikt za mnie nie będzie umierał..."
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Spocony Cylinder 2014/02/17 08:17 #21412

  • Marnypopi$
  • Marnypopi$ Avatar
  • Offline
  • Młodszy forowicz
  • HD Vtxowy
  • Posty: 392
  • Otrzymane podziękowania 156
Jest uszczelka - chemiczna - taka w płynie - i przy tym cylindrze trza opuścić silnik.

Na pewno nie próbuj dokręcać - pogorszy tylko sprawę - ja dokręciłem i potem zamiast się pocić to ciekło.
Rozwiązanie głodu i bezrobocia :

Głodni niech zjedzą bezrobotnych ;-)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Spocony Cylinder 2014/02/17 11:03 #21416

  • Beny
  • Beny Avatar
  • Offline
  • Platynowy forowicz
  • VTX 1800N3 2007
  • Posty: 6893
  • Otrzymane podziękowania 2320
To się podłączę pod temat, bo w NEOnie zauważyłem w tym samym miejscu, gdzie pokazał Maja niezłe zabrudzenie - zapaskudzona jest również chromowana obudowa stacyjki.
Zrobię później jakąś fotkę i wrzucę.
Moto 2006, przebieg obecnie 2000 Mil.
Jeszcze nie wymieniałem żadnych płynów - w tym również oliwy...
Na razie jestem na etapie próby wyczyszczenia tego syfu, ale woda z ludwikiem tego nie bierze...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Spocony Cylinder 2014/02/17 19:21 #21438

  • kornikbp
  • kornikbp Avatar
  • Offline
  • Świeżak
  • Posty: 222
  • Otrzymane podziękowania 17
no i przez Was zlokalizowałem kolejny wydatek związany z moim rumakiem :pinch:

ale może zlecę to w ręce jakiegoś profesjonalisty (to i zawory ogarnie - moje nerwy ukojone..)
VTX 1800C :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Spocony Cylinder 2014/02/17 20:44 #21448

  • Bloodhound
  • Bloodhound Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • VTX 1800C/KTM 1190 ADV
  • Posty: 4566
  • Otrzymane podziękowania 2571
Nie chcę was namawiać do grzechu, ale przemyślcie sprawę z tym zlecaniem "naprawy" uszczelnienia do jakiegoś warsztatu.
Temat po bliższym poznaniu jest w sumie dość prosty - no chyba, że ktoś jest z zawodu poetą, a jego największym technicznym wyczynem w życiu była wymiana wkładu w długopisie automatycznym marki Zenith, wtedy zdecydowanie odradzam.
Jest trochę porad (także wideo na YT) jak obniżyć silnik w ramie bez jego wyjmowania. Trochę zdrowego rozsądku, logicznego myślenia oraz dość ogólne ogarnięcie w kwestiach technicznych i powoli bez pośpiechu da radę z pomocą serwisówki i odpowiednich narzędzi warsztatowych.
Cała naprawa sprowadza się do zdjęcia dekla, oczyszczenia powierzchni kontaktowych i nałożenia nowego uszczelniacza, po czym wszystko trzeba poskładać do kupy. Najwięcej roboty jest z przygotowaniem silnika do opuszczenia w ramie, bo trzeba trochę gratów wokół pieca pozdejmować. Można sobie robić zdjęcia z poszczególnych etapów, to będzie łatwiej.
Jeśli mechanik zrobi to wg zaleceń serwisówki, to wyłuska cały silnik z ramy, co zajmie sporo więcej czasu i będzie kosztowniejsze (odłączenie osprzętu, opróżnienie układu chłodzenia, hydrauliki sprzęgła, itd.). Poza tym nie wiem jakich macie mechaników na podorędziu, ale ja bym złapał ostrą bezsenność na czas odstawki motonga do warsztatu.
Przy okazji poznacie trochę własny sprzęt i przekonacie się, że to żaden prom kosmiczny, tylko kawał solidnego sprzętu.
No ale niech każdy mierzy siły na zamiary.
:lol: Nie jestem qrwa dziwny. Jestem z edycji limitowanej. :lol:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Spocony Cylinder 2014/02/17 21:16 #21451

  • kornikbp
  • kornikbp Avatar
  • Offline
  • Świeżak
  • Posty: 222
  • Otrzymane podziękowania 17
Bloodhound na samą myśl oddania mojego konika w ręce nieznajomego mechaniora włos jeży się na głowie :S

Kwestia taka czy dam radę sam - ogólne pojęcie o mechanice mam, dużo przy autach grzebię więc może nie było by źle... w wakacje ściągałem nawet bak i robiłem inspekcje zaworów + wymiana płynu chłodniczego więc jakieś doświadczenie jest.

Rozumiem, że przy opuszczaniu silnika można przy okazji wygodniej ustawić luz zaworowy?
VTX 1800C :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Spocony Cylinder 2014/02/17 21:47 #21458

  • Beny
  • Beny Avatar
  • Offline
  • Platynowy forowicz
  • VTX 1800N3 2007
  • Posty: 6893
  • Otrzymane podziękowania 2320
Trochę przyjrzałem się bliżej,
moje zasmarkanie to chyba coś innego :huh: :

Ten obraz jest ukryty dla gości. Zaloguj się lub zarejestruj aby go zobaczyć.

spływa (może spływało???) spod zbiornika.
Ktoś ma jakiś pomysł???

I przy okazji inne pytanie:
Pomiędzy cylindrami po lewej stronie moto, tu gdzie w 1300 jest dźwignia ssania, w 1800 jest jakiś zbiornik...
Nie widzę w moim żadnego płynu w środku - pomiędzy min i max jest pusto :blink: :blink: :blink:
To chyba nie jest zbiornik spryskiwacza (mam szybę ;) ).
O co chodzi???
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Spocony Cylinder 2014/02/17 22:03 #21461

  • arturo
  • arturo Avatar
  • Offline
  • Świeżak
  • Posty: 90
  • Otrzymane podziękowania 17
to może być zbiorniczek cieczy chłodzącej miałem podobny przypadek z tym zabrudzeniem poluzowana opaska gumowego węża u góry chłodnicy dokręciłem i po sprawie pozdro
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): Beny
  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3