piątek, czerwiec 05, 2020

Odwiedza nas 185 gości oraz 19 użytkowników.

VTX MOOKIE-900x200 3

VTX Polska
Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3

TEMAT: Yamaha TZR50 Nie daje oznak życia

Yamaha TZR50 Nie daje oznak życia 2020/05/15 08:00 #278156

  • Czuczo
  • Czuczo Avatar
  • Offline
  • Świeżak
  • VTX1800F
  • Posty: 125
  • Otrzymane podziękowania 24
Witam ,
Rozkładam ręce i już szukam mechanika który mi pomoże ale najbliższy wolny terminy na 28 czerwiec mobilizują mnie do działania na własną rękę.
Pacjent po kapitalnym remoncie Yamaha TZR 50 z silnikiem AM6 :
W roku 2019 wymieniono:
-wał
-łożyska;
-tłok i cylinder Airsal\
-układ napędowy;
-gaźnik dellerto;
-filtr powietrza.
-układ wydechowy

Motorower przejechał ok 800 km i po prostu zgasł. Do dnia dzisiejszego nie potrafię go uruchomić.
* założyłem że gaźnik jest zapchany; przeczyściłem kilka razy benzyną ekstrakcyjną przedmuchałem sprężarką.
-brak efektu
* przypuszczenie że nie podaje paliwa
- wymiana zaworu membranowego na Malossi;
* efekt a raczej brak
*wymieniłem gaźnik na nowy myśląc że to pomoże.
Zero reakcji nawet na popych nie zareaguje.

ISKRA jest , paliwo jest dostarczane, świeca mokra. Świce irydowe i zwykłe dedykowane nic nie zmieniły.
Ręce już mi opadają i nie mam sił.
Nadmieniam że wszystkie prace wykonałem sam i motorower działa poprawnie przez 800 km. Czyli raczej nie mogę sobie zarzucić że coś spartoliłem.

Proszę o jakieś podpowiedzi, sugestię .... będę wdzięczny ja a raczej mój Syn.
Ostatnio zmieniany: 2020/05/15 09:20 przez Czuczo.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Yamaha TZR50 Nie daje oznaka życia 2020/05/15 08:38 #278159

  • macko
  • macko Avatar
  • Offline
  • Senior forum
  • VTX 1300 Tourer, Junak M10, SHL M17 Gazela
  • Posty: 882
  • Otrzymane podziękowania 609
Sprawdź, czy nie ścięło Ci klina pod kołem magnesowym. W starych motorowerach to był stały motyw - wtedy zapłon jest w miejscu "od czapy".
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): Czuczo

Yamaha TZR50 Nie daje oznaka życia 2020/05/15 08:41 #278160

  • Maciej polbratek
  • Maciej polbratek Avatar
  • Online
  • Młodszy forowicz
  • Posty: 499
  • Otrzymane podziękowania 133
Paliwo jest,iskra jest a czy w dobrym momencie?? Moze klin scielo na magnecie? Mialem taki przypadek w quadzie polarisa 500ccm. Niby ok a nie pali. Diagnoza: ptzesuniete magneto ,sciety klin.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): Czuczo

Yamaha TZR50 Nie daje oznaka życia 2020/05/15 08:42 #278162

  • Maciej polbratek
  • Maciej polbratek Avatar
  • Online
  • Młodszy forowicz
  • Posty: 499
  • Otrzymane podziękowania 133
Jak pisalem posta to macko mnie ubiegł ale o tym samym pomyslelismy :D
Ja natomiast mam inny kłopot. Mój synu ujeżdza honde mtx50/70 . Na wiosne byl remont tak jak u Czuczo . Problem z modułem. Na ori (chyba) chodzi na wolnych a lekkie wkrecenie i zaczyna przerywac, gasnie. Zalozylem china od skutera ale od 4t i chodzi ale modul jest blokowany i nie ma pelnych obrotów. Kupilem odblokowany 4t i efekt jak na tym ori. Kupilem nastepny odblokowany od 2t i kupa to samo. Moze cos ktoś podpowie bo ja juz pomyslow nie mam. Zaplon cdi zasilanie z magneta.
Ostatnio zmieniany: 2020/05/15 08:51 przez Maciej polbratek.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): Czuczo

Yamaha TZR50 Nie daje oznaka życia 2020/05/15 08:54 #278164

  • macko
  • macko Avatar
  • Offline
  • Senior forum
  • VTX 1300 Tourer, Junak M10, SHL M17 Gazela
  • Posty: 882
  • Otrzymane podziękowania 609
Che,Che, byłem szybszy z tym klinem... Mnie kiedyś w Komarku ścięło klin i ustawiło się w taki sposób, że silnik odpalał tylko chodził w odwrotną stronę. Ubaw był niezły ale jeździć się nie dało. To był bardzo częsty motyw ale w starych czasach kto by jechał 30 km do najbliższego sklepu po mały klinik - robiło się z podkładki albo innej blaszki ale za to "wymiany" były częstsze...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): Czuczo

Yamaha TZR50 Nie daje oznaka życia 2020/05/15 09:07 #278165

  • macko
  • macko Avatar
  • Offline
  • Senior forum
  • VTX 1300 Tourer, Junak M10, SHL M17 Gazela
  • Posty: 882
  • Otrzymane podziękowania 609
Maciej polbratek napisał:
Jak pisalem posta to macko mnie ubiegł ale o tym samym pomyslelismy :D
Ja natomiast mam inny kłopot. Mój synu ujeżdza honde mtx50/70 . Na wiosne byl remont tak jak u Czuczo . Problem z modułem. Na ori (chyba) chodzi na wolnych a lekkie wkrecenie i zaczyna przerywac, gasnie. Zalozylem china od skutera ale od 4t i chodzi ale modul jest blokowany i nie ma pelnych obrotów. Kupilem odblokowany 4t i efekt jak na tym ori. Kupilem nastepny odblokowany od 2t i kupa to samo. Moze cos ktoś podpowie bo ja juz pomyslow nie mam. Zaplon cdi zasilanie z magneta.

Nie znam tego sprzętu więc od razu zaznaczam, ze teoretyzuje..
Ja bym sprawdził dwie rzeczy - pierwsza to zasilanie modułu, druga to coś, co ten moduł wyzwala (czujnik). Co do zasilania to czy nie da się na chwilę dać "z boku" zasilanie z jakiegoś akumulatorka ? - Nie wiem, czy tam jest zasilanie zmiennym bezpośrednio z magneta czy idzie przez jakiś prostownik/regulator (oglądałem taki zestaw zapłonu CDI do przeszczepu do WSK - tam było przez regulator). Co do czujnika to najlepiej podmienić - w szczególności jak zamieniasz moduły na inne niż ORI to może one wymagają tez trochę innych parametrów sygnału z czujnika
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Yamaha TZR50 Nie daje oznaka życia 2020/05/15 09:15 #278169

  • Czuczo
  • Czuczo Avatar
  • Offline
  • Świeżak
  • VTX1800F
  • Posty: 125
  • Otrzymane podziękowania 24
Dzięki za sugestię. Dzisiaj po pracy sprawdzę magneto i klin.
A jakie objawy by były w przypadku przebicia lub z problemów z masą.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Yamaha TZR50 Nie daje oznaka życia 2020/05/15 09:29 #278170

  • macko
  • macko Avatar
  • Offline
  • Senior forum
  • VTX 1300 Tourer, Junak M10, SHL M17 Gazela
  • Posty: 882
  • Otrzymane podziękowania 609
Moim zdaniem byłyby problemy z iskrą - a jak piszesz iskra jest. Poza tym w przypadku przebicia czy "niekontaktu" masy raczej problem byłby z przerywaniem czy nierówną pracą - a u Ciebie moto rzuciło palenie na amen.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): Czuczo

Yamaha TZR50 Nie daje oznak życia 2020/05/15 09:52 #278171

  • Czuczo
  • Czuczo Avatar
  • Offline
  • Świeżak
  • VTX1800F
  • Posty: 125
  • Otrzymane podziękowania 24
Jedyne co przychodzi do głowy i dopasowaniu dolegliwości to faktycznie ten klin może być problemem. Dzięki jak sprawdzę to dam znać.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Yamaha TZR50 Nie daje oznaka życia 2020/05/15 10:01 #278173

  • Maciej polbratek
  • Maciej polbratek Avatar
  • Online
  • Młodszy forowicz
  • Posty: 499
  • Otrzymane podziękowania 133
macko napisał:
Maciej polbratek napisał:
Jak pisalem posta to macko mnie ubiegł ale o tym samym pomyslelismy :D
Ja natomiast mam inny kłopot. Mój synu ujeżdza honde mtx50/70 . Na wiosne byl remont tak jak u Czuczo . Problem z modułem. Na ori (chyba) chodzi na wolnych a lekkie wkrecenie i zaczyna przerywac, gasnie. Zalozylem china od skutera ale od 4t i chodzi ale modul jest blokowany i nie ma pelnych obrotów. Kupilem odblokowany 4t i efekt jak na tym ori. Kupilem nastepny odblokowany od 2t i kupa to samo. Moze cos ktoś podpowie bo ja juz pomyslow nie mam. Zaplon cdi zasilanie z magneta.

Nie znam tego sprzętu więc od razu zaznaczam, ze teoretyzuje..
Ja bym sprawdził dwie rzeczy - pierwsza to zasilanie modułu, druga to coś, co ten moduł wyzwala (czujnik). Co do zasilania to czy nie da się na chwilę dać "z boku" zasilanie z jakiegoś akumulatorka ? - Nie wiem, czy tam jest zasilanie zmiennym bezpośrednio z magneta czy idzie przez jakiś prostownik/regulator (oglądałem taki zestaw zapłonu CDI do przeszczepu do WSK - tam było przez regulator). Co do czujnika to najlepiej podmienić - w szczególności jak zamieniasz moduły na inne niż ORI to może one wymagają tez trochę innych parametrów sygnału z czujnika
Zasilanie jest bezposrednio z cewki wiec akumulatorek odpada bo to moduły AC. Ale jeden działa a reszta tylko na wolnych to mnie dziwi
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Yamaha TZR50 Nie daje oznak życia 2020/05/15 21:23 #278199

  • Czuczo
  • Czuczo Avatar
  • Offline
  • Świeżak
  • VTX1800F
  • Posty: 125
  • Otrzymane podziękowania 24
Jestem po wymianie klina, niestety klin istniejący był lekko zdeformowany. Wygląda na to że koło magnesowe wykonało ruch względem osi wału. Deformacja była niewielka ok 1 mm . Wymieniłem klin niestety dorabiany z innego i nadal motorower milczy.
Jeszcze jedno mi chodzi po głowie czy połówka wału gdzie jest koło magnesowe się nie obrócił w ramieniu przeciwciężaru. To już chyba byłby mega pech....
Zakupię nowy dedykowany klin i jeszcze raz.
A z tym wałem to możliwe :dry: ....
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Yamaha TZR50 Nie daje oznak życia 2020/05/15 22:24 #278201

  • Maciej polbratek
  • Maciej polbratek Avatar
  • Online
  • Młodszy forowicz
  • Posty: 499
  • Otrzymane podziękowania 133
Spokojnie. Klin mozesz wyrzeźbić nawet z podkladki. Klin tylko ustala pozycje koła magnesowego a prawidlowe dokrecenie trzyma koło na stożku wału. Czop sie też nie obrócił.sprawdz to po polozeniu kola wzgledem cewki impulsatora. Musi przechodzic gdy tlok jest w GMP. Masz iskrę,jest paliwo.silnik nie działa. Sprężanie sprawdzone? Siemmeringi na wale sprawdzone? Iskra jest na swiecy czy na przewodzie? Zmien swiece lub ja dobrze wyczysc. Swieca lubi byc zawodna. Iskra skacze ale nie miedzy elektrodami tylko po izolatorze . Takie pomysły.
Ostatnio zmieniany: 2020/05/15 22:28 przez Maciej polbratek.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): Czuczo

Yamaha TZR50 Nie daje oznak życia 2020/05/15 22:58 #278203

  • Czuczo
  • Czuczo Avatar
  • Offline
  • Świeżak
  • VTX1800F
  • Posty: 125
  • Otrzymane podziękowania 24
Jutro sprawdzę ustawienie zapłonu choć tam raczej nie ma regulacji. Kąt wyprzedzenia zapłonu to 20st. czyli 1,5 mm przed GMP. To sprawdzę jutro.
Świeca ma iskrę między elektrodami i jest wyraźna.
Mam ok 6 świec i każda jest ustawiona szczelinomierzem i zamoczona w rozpuszczalniku w celu oczyszczenia z ewentualnego syfu na izolatorze . Świece działają poprawnie.
Ciśnienie powinno być i jest bo cylinder z tłokiem i pierścieniem przejechał ok 800 km sumiennie docierany. Palcem w miejcu świecy nie utrzymam czyli kompresja jest. Mogę kupić zegar na allegro ale to dopiero przyszłym tygodniu.
Jak jest kompresja to raczej simmeringi są ok.
Pozostaje sprawdzić poprawność ustawienia zapłonu.

Dziękuję za wskazówki.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Yamaha TZR50 Nie daje oznak życia 2020/05/15 23:28 #278206

  • adimart
  • adimart Avatar
  • Online
  • Ekspert
  • Posty: 1950
  • Otrzymane podziękowania 683
Zaprowadz do zwyklego gościa co naprawia skutery. JAK zawiozlem moją piłę motorową Stihl do serwisu to mi chcieli remont generalny zrobic. Pojechałem do goscia od skuterow i zrobil w 5 minut za 30 zl.
Każdy z nas jest aniołem z jednym skrzydłem,polecieć możemy dopiero wtedy gdy przytulimy drugą osobę.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): Czuczo

Yamaha TZR50 Nie daje oznak życia 2020/05/16 09:36 #278207

  • Wieczor
  • Wieczor Avatar
  • Offline
  • Platynowy forowicz
  • VTX 1300S Retro, Gąbin/Gostynin
  • Posty: 8019
  • Otrzymane podziękowania 2616
Widzisz Adaś bo nie wspomnialeś że znasz KDFa to by nie ośmielili się probować Cię naciągać... :P
Najlepiej od razu wyslać piłe do Pawła ;)
Kosiarki naprawia nawet przez telefon jak ja ekspresy hihi ;)
allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=302831
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3