środa, grudzień 08, 2021

Odwiedza nas 121 gości oraz 15 użytkowników.

VTX MOOKIE-900x200 3

VTX Polska
Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Yamaha Stratoliner 1900 niezbędnik

Yamaha Stratoliner 1900 niezbędnik 2017/02/07 21:25 #172501

  • mikers
  • mikers Avatar
Trochę nas sie zebrało innowierców strato to pomyślałem o takim wątku

Serwisówka:

mazko.net/docs/bikers/XV1900-RoadlinerSt...-09REPAIR-MANUAL.pdf

Istrukcja:

www.manualslib.com/manual/659425/Yamaha-...Xv19ctsc.html#manual

Katalog częsci:

www.boats.net/parts/search/Yamaha/Motorc...0XV19CTMV/parts.html

Kody diagnostyczne:

1. Wciśnij i przytrzymaj przycisk Reset
2. Włączyć zapłon ON i trzymaj Reset, aż pojawi się na wyświetlaczu LCD (około 5 sekund) "diag".
3. Teraz naciśnij i przytrzymaj przycisk Reset i wybierz przyciski jednocześnie i przytrzymaj przez około 5 sekund, aż do przejścia do listy diagnostycznej.
4. Teraz można nacisnąć przycisk Wybierz, aby poruszać się w górę, lub Reset, aby przejść z powrotem przez wszystkich dostępnych kodu. Wśród nich jest czujnik położenia przepustnicy, temperatury itd.
01: Położenie przepustnicy - musi być od 15-17 (zamknięty) do 97-100 (otwarty)
02: Ciśnienie atmosferyczne podawane w mmHg (normalny jest 760 - średnio pogody)
Różnica ciśnień pomiędzy powietrzem i rury wlotowej: 03
Temperatura na wlocie powietrza (w stopniach Celsjusza): 05
06: temperatura cieczy chłodzącej (w stopniach Celsjusza)
07: bezwzględna prędkości (musi być 000 w garażu). Sprawdź z tyłu weel.
08: Lean Kontrola kąta wyłącznik bezpieczeństwa - muszą być od 0.4-1.4 (pionowo) do 3,8-4,2 (poziomo). DISMOUT włącznik CHECKING !!!
09: Napięcie baterii - musi być powyżej 12,0
20: Side Przełącznik stand - wyświetla ON lub OFF
21: Neutralny przełącznik biegów - wyświetla ON lub OFF

Część II: sprawdzenie pamięci ECU.

60: EEPROM kod błędu obecność - 00 oznacza brak domyślnej, 01 lub 02 obejmuje niewykonanie zobowiązania na odpowiednim cylindrze (miga wtedy, gdy oba cylindry).
61: Błąd dziennika pamięci Code - Wyświetla 00 jeżeli żaden kod błędu w pamięci, wyświetla kod błędu jeśli w ogóle (11 do 50). Wyświetlacz zmienia się co dwie sekundy, jeśli więcej niż jeden kod błędu w pamięci, a następnie rozpocząć ponownie od początku.
62: Wyświetla liczbę kod błędu pamięci. Aby wyczyścić pamięć, przełącz przełącznik silnika biec do pozycji ON (brak kopii zapasowej).
70: Sprawdź numer kodu, wyświetlanie od 0 do 255

Część III: Aktywatory - Aby włączyć, wyłączyć wyłącznik silnika Run z OFF na ON - światła Check Engine jest aktywowany też.
30: cewka 1, która jest aktywowana 5 razy na sekundę.
31: cewka 2 jest aktywowany 5 razy na sekundę.
36: 1 wtryskiwacz elektromagnetyczny jest włączony 5 razy na sekundę.
37: 2 wtryskiwacza elektromagnetycznego jest aktywowany 5 razy na sekundę.
48: Air elektromagnetyczny jest włączony przewód 5 razy na sekundę.
49: Air elektrozawór wlotowy aktywny 5 razy na sekundę.
50: przekaźnik wtrysku paliwa jest włączony 5 razy na sekundę.
51: Chłodnica Wentylator jest włączany co 5 sekund.
52: przekaźnik reflektorów jest aktywowany co 5 sekund (2 sekundy, 3 sekundy OFF) - tylko model 2003+.

Kody błędów
Numer błędu 11: Błąd czujnika identyfikacji cylindra - tryb DIAG (brak)
Numer błędu 12: Błąd czujnika wału korbowego posiiton - tryb DIAG (brak)
Numer błędu 13: Wlot powietrza Błąd czujnika ciśnienia - tryb DIAG 03
Numer błędu 14: Błąd Air przewód doprowadzający - tryb DIAG 03
Numer błędu 15: Błąd czujnika położenia przepustnicy - tryb DIAG 01
Numer błędu 19: Błąd czujnika Sidestand - tryb DIAG 20
Numer błędu 20: Błąd Air czujniki ciśnienia - tryb DIAG (brak)
Numer błędu 21: Błąd czujnika temperatury płynu chłodzącego - tryb DIAG 06
Numer błędu 22: Wlot powietrza Błąd czujnika temperatury - tryb DIAG 05
Numer błędu 23: Błąd czujnika ciśnienia otoczenia powietrza - Tryb DIAG 02
Numer błędu 24: O2 (lambda) Błąd czujnika - tryb DIAG (brak)
Numer błędu 30: Rower zszedł - tryb DIAG 08
Numer błędu 33: Cewka 1 obwód otwarty - tryb DIAG 30
Numer błędu 34: Cewka 2 obwód otwarty - tryb DIAG 31
Numer błędu 41: Błąd czujnika Plandeka - tryb DIAG 08
Numer błędu 42: Błąd czujnika prędkości / czujnik Neutralny w zwarciu - tryb DIAG 07-21
Numer błędu 43: Błąd sterowania Napięcie akumulatora - tryb DIAG (brak)
Numer błędu 44: EEPROM odczyt / zapis błędu - tryb DIAG 60
Numer błędu 50: Błąd pamięci ECU - tryb DIAG (brak)
Błąd Er-1: błąd Link ECU
Błąd Er-2: błąd Link ECU
Błąd Er-3: błąd Link ECU
Błąd Er-4: błąd Link ECU

Następujące kody błędów NIE pozwolić, aby silnik pracował:
11-12-19-30-41-50 i Er-1 do ER-4

Kod błędu 11 pozwalają silnik nadal działa tylko wtedy, gdy usterka pojawia się po uruchomieniu silnika.

Następujące kody błędów dopuść, aby silnik pracował, ale potrzebują natychmiastowego sprawdzenia, ponieważ wartości domyślne są podejmowane przez ECU: 13-14-20-21-22-23-24-24-42-43-44
Ostatnio zmieniany: 2017/02/08 00:15 przez mikers.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Yamaha Stratoliner 1900 niezbędnik 2017/02/07 21:27 #172504

  • Elvis
  • Elvis Avatar
  • Offline
  • Senior forum
  • XV1900 Stratoliner
  • Posty: 622
  • Otrzymane podziękowania 89
Dzięki Mikers!
Przyda się na pewno :-)
WILD DOGS FG GDAŃSK
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Yamaha Stratoliner 1900 niezbędnik 2017/02/07 21:59 #172534

  • cola
  • cola Avatar
  • Offline
  • Złoty forowicz
  • Kiedyś Honda VTX 1300 teraz INNOWIERCA
  • Posty: 3100
  • Otrzymane podziękowania 1597
Praktyczny poradnik wymiany oleju w XV1900

Co jest nam potrzebne:
- klucz oczkowy 17 o bardzo małej średnicy główki - jeżeli Wasz klucz ma średnicę zewnętrzną 27mm (standard) to go wyrzućcie i idźcie do sąsiada po "cieńszy".
- klucz paskowy do małych filtrów (poniżej podam dlaczego)
- podkładki uszczelniające miedziane o średnicy wewnętrznej 14mm i szerokości 2mm (średnica zewnętrzna 18mm) - ilość 3 sztuki
- filtr oleju nr 303 (dla modeli do roku 2011 chyba) - to już trzeba sobie ustalić zgodnie z rokiem produkcji.
- 4 szmatki
- pojemnik na zużyty olej (najlepiej 4 pojemniki) - 1 duży ok. 4 litrów może być wysoki
3 bardziej płaskie o pojemności do litra. (całość spuszczanego oleju 5 litrów).
- duża ilość szmat.

Co jest nam nie potrzebne:
- klucz dynamometryczny.
- klucze nasadowe.

Spuszczamy olej:
Najlepiej robić to na kanale samochodowym gdzie pod motocyklem wyjmiemy wszystkie niepotrzebne deski kanałowe. Deski pozostaną tylko pod kołem przednik 1 sztuka, pod stopką 1 sztuka i pod kołem tylnym .... ile zechcecie.
Można też robić na porządnym podnośniku motocyklowym.
Rozgrzewamy motocykl. Tak ok 10 minut pracy.
1) kluczem nr 17 odkręcamy śrubę spustową zbiornika oleju (spód prawa strona motocykla)- podstawiamy wysokie wiaderko.
- Teraz odkręcamy korek wlewowy oleju znajdujący się pod siedzeniem.
Zejdzie ok. 3 litrów oleju. i będzie kapać i kapać do momentu zaślepienia otworu szmatą.
2) kluczem nr 17 odkręcamy tylną śrubę spustową silnika (spód lewy tył silnika) podstawiamy niski pojemnik i spuszczamy ok 0,5 litra oleju. .... kapie do momentu zakneblowania oczywiście szmatą.
3) kluczem nr 17 odkręcamy przednią śrubę spustową oleju (spód lewy przód silnika) - i właśnie do tej śruby potrzebny jest klucz z bardzo cienkim ciałem główki. Podstawiamy niski pojemnik (zejdzie ok. 0,5 litra oleju) ..... szmata
4) kluczem paskowym odkręcamy filtr oleju (kluczem 17 nie odkręcicie bo będzie się ślizgał po tandetnej uformowanej z blachy nakrętce na filtrze) - podstawiamy pojemnik nie za wysoki - zejdzie ok 1 litra oleju. ...... szmata.

Składamy:
1) na obczyszczone śruby nakładamy nowe uszczelki miedziane. Pamiętajmy o rozmiarach które podałem - bo szersze uszczelki, które łatwiej kupić i lepiej wyglądają na śrubie gorzej będą trzymały olej.
Wkręcamy śruby i dokręcamy je, niestety bez klucza dynamometrycznego gdyż klucz dynamometryczny nie zmieści się. Jedyną śrubą którą można wkręcić z kluczem jest ta w zbiorniku oleju....
2) Czyścimy szmatką miejsce gdzie wkręcony zostanie filtr. Wkręcamy nowy filtr oleju - uprzednio smarując jego uszczelkę oliwą. Niestety klucz dynamometryczny także nam tu nie podejdzie.

Zalanie olejem:
- Wlewamy do zbiornika pod siedzeniem 2,5 litra oleju.
- zakręcamy korek
- uruchamiamy motocykl na jakieś .....5 do 10 sekund i gasimy.
- wlewamy do zbiornika następne 2,4 litra oleju (razem 4,9 litra przy wymianie filtra).
- zakręcamy korek
- odpalamy motocykl na kilka minut.

Pamiętajcie:
W naszych motocyklach nie da się zmierzyć poziomu oleju na zimnym silniku.
Żeby sprawdzić poziom oleju należy solidnie motocykl rozgrzać, następnie zgasić, odczekać 10 do 15 minut i dopiero mierzyć poziom oleju.
Olej mierzy się NIE WKRĘCAJĄC miarki.

Wymiana oleju zajmie Wam ok. 1 godziny.
Na mechanice się nie znam, ale doradzić mogę. :)
Remek
YAMAHA XV1900 Stratoliner
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): mikers, Elvis, mazak

Yamaha Stratoliner 1900 niezbędnik 2017/02/07 22:41 #172564

  • Spalony
  • Spalony Avatar
  • Offline
  • Złoty forowicz
  • Honda VTX 1300 Custom Yamaha Raider 1900 113
  • Posty: 3916
  • Otrzymane podziękowania 2002
Cola, jestem pod wrażeniem, lekcje odrobiłeś. :) :) :)
Olej również można wymienić z płaskiego nie koniecznie musimy mieć dostęp do kanału. ;) B) :woohoo:
Trzeba tylko wiedzieć, które śruby odkręcić, ale serwisówka strona 3-12, strona wg pdfa 95.
Ważniejszą czynnością dotyczącą serwisu Yamy jest wymiana oleju hydraulicznego strona 3-14, pdf 96 odpowiedzialnej za łożyska i odpowiednią pracę pasa napędowego. Jeżeli cokolwiek się zadzieje z mechanizmem dotyczącym pasa, objawi się przesunięciem na jedną stronę i będzie pracował po rancie tylnego koła napędowego.
Olej wymieniamy co drugą wymianę w silniku, proponuję bardzo pilnować wymian i prawidłowej pracy pasa. ;) B) ;)
Na prostej drodze nie nauczysz się wychodzić z zakrętów.

Nie sztuką łapać komary przednią szybą. Sztuka łapać je boczną.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Yamaha Stratoliner 1900 niezbędnik 2017/02/07 22:43 #172565

  • mazak
  • mazak Avatar
  • Offline
  • Platynowy forowicz
  • Yamaha 1900 Raider 113 Targówek
  • Posty: 7139
  • Otrzymane podziękowania 3537
No chłopaki... nie zapominać o wymianie oleju łożyska pasa napędowego. W next tygodniu wymieniamy ze Spalonym, zrobimy foto byście uczyli się na naszych błędach :whistle:

PS. ... się spóźniłem brachu :P
Ostatnio zmieniany: 2017/02/07 22:44 przez mazak.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Yamaha Stratoliner 1900 niezbędnik 2017/02/07 22:47 #172570

  • Spalony
  • Spalony Avatar
  • Offline
  • Złoty forowicz
  • Honda VTX 1300 Custom Yamaha Raider 1900 113
  • Posty: 3916
  • Otrzymane podziękowania 2002
Mikers prośba do Ciebie, z uwagi, że poruszasz się po stronach amerykańskich, a ja nie, sprawdź proszę sprawę dotyczącą regulacji luzów zaworowych.
Nie wszyscy wiedzą, że Yama zrobiła nasz silnik z samoregulacją hydrauliczną, ale????
.......i tu właśnie sprawdził byś jak się ma to w stanach. Serwis podaje co 10tyś mil do 16, sprawdzić luz zaworowy.
Sprawdza się podobno jeden ssący i jeden wydechowy ustawiając na znakach na 0. ;) ;) ;) :woohoo:
Na prostej drodze nie nauczysz się wychodzić z zakrętów.

Nie sztuką łapać komary przednią szybą. Sztuka łapać je boczną.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Yamaha Stratoliner 1900 niezbędnik 2017/02/07 22:51 #172573

  • mikers
  • mikers Avatar
Bede miał na uwadze jak przyjdzie weekend ;)
Ale najpierw nowa kiera idzie pod szlifierkę, trzeba zmieścić zbiorniki i tuleje oraz dopracować mocowanie w rizerach ;)
Ostatnio zmieniany: 2017/02/07 22:56 przez mikers.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Yamaha Stratoliner 1900 niezbędnik 2017/02/07 23:26 #172585

  • Beny
  • Beny Avatar
  • Offline
  • Platynowy forowicz
  • VTX 1800N3 2007
  • Posty: 8773
  • Otrzymane podziękowania 3832
Mikers,
dzięki za założenie tego wątku.
Jednak pozostanę przy VTXie ;) :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Yamaha Stratoliner 1900 niezbędnik 2017/02/07 23:30 #172587

  • mazak
  • mazak Avatar
  • Offline
  • Platynowy forowicz
  • Yamaha 1900 Raider 113 Targówek
  • Posty: 7139
  • Otrzymane podziękowania 3537
Beny napisał:
Jednak pozostanę przy VTXie ;) :)

Obaczymy... obaczymy :P ;)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Yamaha Stratoliner 1900 niezbędnik 2017/02/07 23:35 #172589

  • mazak
  • mazak Avatar
  • Offline
  • Platynowy forowicz
  • Yamaha 1900 Raider 113 Targówek
  • Posty: 7139
  • Otrzymane podziękowania 3537
Spalony napisał:
Serwis podaje co 10tyś mil do 16, sprawdzić luz zaworowy.
Sprawdza się podobno jeden ssący i jeden wydechowy ustawiając na znakach na 0. ;) ;) ;) :woohoo:

znalazłem to:

Zawór macierzystych do zaworu przewodnika clear-
do celu (wlot) 0,010 - 0,037 mm (0,0004 - 0,0015 w)
Limit 0,080 mm (0,0032 cala)

Zawór macierzystych do zaworu przewodnika clear-
do celu (wylot) 0.025 - 0.052 mm (0,0010 - 0,0020 w)
Limit 0,100 mm (0,0039 cala)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.