Hej, chodzi mi po głowie, żeby w zimie pomalować silnik mojego VTX1800c, na czarno (oczywiście z zachwaniem wszystkich chromowanych ołson).
W związku z powyższym mam pytanie, czy może już ktoś się z tematem zmierzył i chciałby się podzielić doświadczeniami: czym malował, w jaki sposób, czy konieczne jest wyjęcie silnika, w jaki sposób przygotowywał motor?
Będę wdzięczny, za informacje.
Malowalem ale nie od vtx-a i mialem silnik w czesciach. Farby. Cylindry i glowice farba czarna matowa,zaroodporna z racji ze chłodzenie bylo powietrzem. Trudno bylo malowac miedzy zeberkami a takie są tez w iksach bo najwiecej farby osiadalo na krawedziach a do srodka docieral pył.kartery i pokrywy to farba do silników maszyn rolniczych i jak sie potem okazalo byla to zwykla ftalowa. Nie olejna czy inne od plota tylko wlasnie ftalowa. Odporna na temp i uszkodzenia mechaniczne. Oczywiscie mozesz poszukac w necie roznych specjalnych farb do silników ale zapewne bedzie to cos na bazie ftalowej tylko za duza kasę. Jest tez farba ,ktora daje efekt mrozonej powłoki. Silniki H-D są taką malowane. Najtrwalsza powloka to napewno farba proszkowa ale do tego trzeva rozmontować silnik. Przygotowanie. Napewno trzeba pozaslaniac wszystko czego nie chcemy pomalować,poodkrecac wszystko co nam bedzie przeszkadzalo w prawidlowej aplikacji farby( lakieru) i przygotowac powierzchnie pod lakier. Odtłuszczanie, szlifowanie, uzupełnianie odprysków starej powloki ,zeby nowa jakoś wyglądała. Kupa roboty jesli chcemy miec zadowalajacy efekt a nie tylko czarny silnik na 5 minut
Cześć, ja malowalem niedawno silnik z vtxa 1800 (jeszcze dosycha po za ramą można powiedzieć) , miałem silnik wyciagniety z ramy cylindry i glowice ściągnięte jak i cały osprzęt, cylindry i glowice wypiaskowalem i odtluscilem zmywaczem antysilikonowym a blok silnika dobrze umyłem pędzelkiem z benzyna ekstrakcyjna po czym zmatowalem papierem ściernym 320 chyba i na koniec zmywaczem antysilikonowym odtłuscilem (każda srubke i inne elementy które miały zostać niemalowane okleiłem zbrojona tasma budowlana). Cały blok silnika malowalem podkladem primer VHT i metodą mokre na mokre VHT Wrinkle Plus (efekt jak w silnikach HD), cylindry tak samo podklad i VHT ale czarna satyna już normalna struktura gładka. Powiem tak, poszło mi na całość 4 podklady plus 2 puszki vht wrinkle struktury na blok silnika i 4 puszki czarnej satyny na cylindry i glowice ogółem 10 sprai na całość, koszt ok 1300zl samej farby. Możesz zrobić bez podkładu to zawsze mniej tej farby na silniku i taniej ale ja zrobiłem tak jak uważałem za słuszne. Efekt super po złożeniu całego silnika do kupy, w tym tyg zabieram się właśnie do montowania w ramię też wcześniej pomalowanej na czarny wysoki polysk.