Odwiedza nas 345 gości oraz 0 użytkowników.
W przeciwieństwie do kierowców puszek mamy tylko dwie opony których łączna powierzchnia styku z asfaltem jest mniejsza niż w większości przypadków jednej opony samochodowej. Myślę więc że warto cos na ten temat wiedzieć.
W zeszłym sezonie 2012 zetknąłem się z coraz mocniej narastającym problemem w swoim VTX-ie podczas pokonywania winkli (nasilający się z biegiem czasu szum przypominający zacierające łożysko połączony z delikatnymi drganiami). Ciśnienie w oponach ok luzy nie wyczuwalne podczas toczenia (moto na podnośniku). Jazda motocyklem po linii prostej nie dawała efektu szumu i drgań jedynie w/w efekt można było uzyskać na winklach. Według moich przypuszczeń i podejrzeń to łożyska stabilizacyjne tylnego zabieraka, które niestety uchodzą za wadę naszych 2-kołowców w szczególności w wersjach 1800 ze względu na złe dopasowanie w stosunku do obciążenia. Postanowiłem wymienić według zaleceń dwa łożyska oryginalne znajdujące się w zabieraku na jedno igiełkowe NA49052RS skuteczniejsze i odporniejsze na obciążenia. Po dobraniu się do łożyska nie stwierdziłem żadnych luzów obracało się równomiernie z lekkim oporem (wzorcowo) Mając rozebrane koło nie było nad czym się zastanawiać, dobre nie dobre trzeba wymienić koszt nie wielki a i ciekawość efektu końcowego narastała.
Czytaj więcej: Problemy -Tylne koło-łożysko-opona-tuleje-wibracje.