Odpowietrzanie układu hamulcowego VTX1800
Płyn dolewasz do zbiorniczka na kierownicy (prawy odpowiada za przedni hamulec) i przy ramie po prawej stronie na wysokości przedniego cylindra.
Przy wymianie płynu/odpowietrzaniu pilnujesz, aby nie zabrakło w zbiorniczku płynu. Najprościej poprosić kogoś o pomoc. Jedna osoba operuje klamką/pedałem i pilnuje poziomu płynu, a druga obsługuje odpowietrzniki.
Wygląda to tak: ściskasz klamkę i trzymając ją należy zluzować odpowietrznik. Jak klamka siądzie, trzymając ją nadal wciśniętą zakręcasz odpowietrznik i tak do skutku, aż zacznie wypływać z odpowietrznika czysty płyn bez baniek powietrza.
Kolejność odpowietrzania jest następująca:
- prawy zacisk, górny odpowietrznik (klamka na kierownicy)
- lewy zacisk, górny odpowietrznik (klamka na kierownicy)
- prawy zacisk, dolny odpowietrznik (pedał nożnego)
- lewy zacisk, dolny odpowietrznik (pedał nożnego)
- tylny zacisk, jest tylko jeden odpowietrznik (pedał nożnego)
Ważne, aby nie odpuścić klamki/pedału hamulca gdy odpowietrznik jest zluzowany. Poza tym luzujesz minimalnie tylko tyle, aby powietrze z płynem mogło wydostać się na zewnątrz.