Odwiedza nas 321 gości oraz 6 użytkowników.

image 2

Text Size
Top Tab Content

Odpowietrzanie układu hamulcowego VTX1800

Płyn dolewasz do zbiorniczka na kierownicy (prawy odpowiada za przedni hamulec) i przy ramie po prawej stronie na wysokości przedniego cylindra.
Przy wymianie płynu/odpowietrzaniu pilnujesz, aby nie zabrakło w zbiorniczku płynu. Najprościej poprosić kogoś o pomoc. Jedna osoba operuje klamką/pedałem i pilnuje poziomu płynu, a druga obsługuje odpowietrzniki. 

Wygląda to tak: ściskasz klamkę i trzymając ją należy zluzować odpowietrznik. Jak klamka siądzie, trzymając ją nadal wciśniętą zakręcasz odpowietrznik i tak do skutku, aż zacznie wypływać z odpowietrznika czysty płyn bez baniek powietrza.

Kolejność odpowietrzania jest następująca:

  1. prawy zacisk, górny odpowietrznik (klamka na kierownicy)
  2. lewy zacisk, górny odpowietrznik (klamka na kierownicy)
  3. prawy zacisk, dolny odpowietrznik (pedał nożnego)
  4. lewy zacisk, dolny odpowietrznik (pedał nożnego)
  5. tylny zacisk, jest tylko jeden odpowietrznik  (pedał nożnego)

Ważne, aby nie odpuścić klamki/pedału hamulca gdy odpowietrznik jest zluzowany. Poza tym luzujesz minimalnie tylko tyle, aby powietrze z płynem mogło wydostać się na zewnątrz.